Advarsel om hardware virus og snarlig shutdown fra dette link :

(nis) #1

link fjernet af sikkerhedsmæssige årsager. /OracleJMT

Da jeg åbnede et spil og ville spille opstod der pludseligt en side som kom med trusler om at min microsoft konto var inficeret og min hardware var inficeret og at hvis jeg ikke rensede min pc ville det hele blive lukket ned snarligt.
Jeg kender ikke siden og lukkede den ned efter at ha kopieret deres link som jeg nu har sat ind her og meget gerne vil have lidt fornuft ud af fra en der har forstand på eller set den før …er der mon nogen her der kan give dette nogen mening?

(nis) #2

**Nu har jeg pludseligt denne side som jeg helle rikke ved om er ok at køre **

link fjernet af sikkerhedsmæssige årsager. /OracleJMT

Jeg den ser mere ok ud men jeg vil gerne høre om det mnu også er ok hvis der er nogen der vil forbarme sig over mig ?

(OracleJMT) #3

Hej nis. Det lyder ikke umiddelbart til, at du er blevet inficeret, men mere som, at du har åbnet nogle scamsider, som har givet falske advarsler, hvorefter du så har lukket dem ned igen, uden der er sket mere.

Men for, at være helt sikker synes jeg du skulle oprette en tråd i kategorien rensning. Så kan en af renserne kigge på det. :slight_smile: God dag til dig.

(nis) #4

Hi OracleJMT
Tusind tak for dit svar !
Jeg gik temmeligt meget i panik da det skete igår og kørte hvad jeg kunne for at tjekke min pc og rense .Der var ikke noget .
Det samme er så sket igen idag da jeg ville klikke på en meddelsesbox i et spil jeg plejer at spille. Jeg har McAfee i min browser, tilsyneladende :slight_smile: da McAfee netop har opfanget denne side og advarer mig mod at gå til dette websted. Det der herefter sker er at en ny fane dukker op fra OneSafe PC Cleaner med dette link :
Link fjernet af OracleJMT
Som jeg i nat var dum nok til at tage for er Windows program ,downloadede og køre .Det er dog et endags program som jeg nu vil dykke ned og forsøge at fjerne da jeg nu er i tvivl om dets intensjoner.
Det jeg sidder med her er en ny pc med windows 10 . Jeg har svært ved at finde ud af tingene i dette program i modsætning til mit nyligt tabte Windows 8.1 på min nu (tilsyneladende) afdøde bærbare.
Jeg har iøvrigt begrænset internet ,vil jeg lige nævne.
Jeg er glad for dit tilbud med at køre en rensning jeg må dog lige finde et sted med lidt mere internet end jeg pt har til min rådighed.
Et par spørgsmål :
Jeg lurer på hvor jeg skal anmelde sådan en side så jeg slipper for at den springer op her og der… og jeg lurer på om sådan en side kan lande cookies på min pc bare ved at dukke op i min browser?
Jeg vil nu åbne en tråd i rensning
igen tusind tak for dit svar !!
nis

(OracleJMT) #5

Velbekomme, du siger bare til. :slight_smile: Jeg lukker her, så.

(OracleJMT) #6