Afinstallering af forældede Java'er er meget vigtigt

1. april 2010

Nu hvor de fleste har fået opdateret deres Java med update 19, ja så er det meget vigtigt at i alle får fjernet de gamle Java’er. Internettets kriminelle elsker vejen gennem forældede Java’er der ligger på din computer, og det er uhyre nemt for dem at bruge den vej.

Derfor:

Åbn "Tilføj/Fjern programmer og afinstaller alle tidligere Java’er der ligger, altså alle de der har et mindre tal efter update end 19

Jeg tror ikke mange er klar over hvor vigtigt dette er. Enhver jeg besøger tjekker jeg for denne sårbarhed, og jeg har aldrig mødt én eneste som ikke havde ældgamle Java’er liggende.

Jeg mener at den gamle java forsvinder, hvis man henter en ny, det er hvad der er sket her hos mig :wink: og at det er længe siden det er sådan.

Hilsen Hans

I denne sammenhaeng lad mig like linke til dette program.
http://raproducts.org/
som er super til at holde java opdateret, og til at fjerne gamle versioner

Jeg har tre maskiner her, og hver gang jeg henter en ny java, så forsvinder den gamle java, og der ligger ikke noget i Tilføj/Fjern programmer der skal væk.
Hilsen Hans

det skal jeg ikke goere mig klog paa, men jeg sidder paa en Vista computer, og her var der stadig den gamle version efter jeg opdaterede til version 19, om det skyldes stryre systemet eller ej ved jeg ikke, men det er under alle omstendigheder klogt at kigge efter

(men det er under alle omstendigheder klogt at kigge efter) Det er sket,jeg kan ikke finde noget her, jeg køre XP og IE8

Hilsen Hans

Hej gewir og Visca Blaugrana

De seneste opdateringer skulle automatisk fjerne den foregående, og det sker som regel også. Grunden til at jeg vælger at anbefale at man kigger under Tilføj/Fjern er den at der kan ligge ældgamle som ikke er fjernet. Man kan også tjekke med JavaRa som Visca henviser til. Det er et lille program nemt at benytte. Efterfølgende bør man så lige tjekke i Tilføj/Fjern om alt det gamle er væk. Jeg ser nu og da, at der ligger en gammel Java exe-fil tilbage, også selv om man har gjort sig mange anstrengelser for at få alt væk.

Jeg kan oplyse, at programmet Secunia PSI også vil reagere, hvis der ligger gamle versioner af Java på computeren - også selvom man lige har downloadet den seneste version. Med klar besked om, at din computer er usikker.

Så er metoden som sagt gå i tilføj/fjern programmer og afinstaller de gamle versioner - og kør JavaRa som en ekstra sikkerhed. %-P

JavaRa v.1.15 removed C: 1.6.0_15 og 1.6.0_17 med tilbehør.Jeg har nu i lang tid haft Ra filen liggende,-også selvom der på et tidspunkt var tale om,at Java slettede de gamle i tilføj/fjern.Det gør Java også,-i tilføj/fjern;men ikke det der ligger og flyder andetsteds på coms.Når jeg så læser tekstdok. som ligger i C:,-er det jo lidt forbavsende,hvad der kan gemme sig i krogene,ikke? Egentlig kan Ra filen vel med rette sammenlignes med et AV-afinstalleringsprogram,-som jo også tager de sidste rester.

@ gewir

Jeg har tre maskiner her, og hver gang jeg henter en ny java, så forsvinder den gamle java

Prøv at køre JavaRa (Remove Older Versions), så åbnes der en logfil med alt det du troede var væk.

Kan kun erklære mig enig med Regmos. Bedst som man trodede at alt det gamle var væk. Ak og ve.

Men så er det godt at JavaRa findes.