Asus e203n

Jeg har en ASUS E203N bærbar pc, men den har kun en HD på 32GB, mit problem er at jeg ikke kan opdaterer Windows10, får besked på at der ikke er plads nok, er der nogen der har en ide om hvorledes man kan opdaterer.?

Jeg har ikke en løsning desværre, men jeg kender det problem. Min datter har nøjagtig samme bærbar med 32GB SSD Harddisk, og det er ikke tilstrækkeligt for at kunne holde Windows 10 opdateret fremover. Jeg er godt klar over MS som min. siger 32GB til W10, men det er altså for lidt.

Jeg har prøvet at fremlægge problemet for Asus op til flere gange, men får intet svar desværre. Jeg synes ikke, det er ok at sælge en pc med Windows 10 og 32GB harddisk, når den ikke kan holdes opdateret. Windows 10 tager i øjeblikket ca. 23GB og en office-pakke 6 GB, så kan du godt se, hvor meget der er tilbage. Det er en katastrofe.

Ser frem til, at der er nogen herinde som måske kan give en løsning.

Jeg kan se, at man flere steder omtaler, at hvis man tilslutter et eksternt drev i forbindelse med formateringen, kan man få opdateringsproceduren til at bruge dette. Se fx her:

https://www.dell.com/support/kbdoc/da-dk/000131941/windows-10-windows-har-brug-for-mere-plads-til-opdatering-på-32-gb-lagerenheder

Har det været prøvet?

Alternativt tænker jeg nok, som 111… også skriver, at livet med Win10 og 32Gb bliver brydsomt. En overvejelse kunne derfor være, om man skulle prøve at opgradere HD. Først tænkte jeg godt nok, at det kan man vel ikke, eftersom så små HD jo nok er loddet direkte på boardet. Men jeg fandt faktisk en youtube video (godt nok ikke helt den samme model, men jeg ved ikke hvor stor forskellen er), der tyder på noget andet:

Nå, ser nu, at den sidste ide nok ikke bliver så nem. I hvert fald fandt jeg en video, der viser, hvordan man adskiller den model du har. Og her ser det ikke ud til at HD er helt så lettilgængelig…

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.