Baggrundsprogram

(knitter) #1

De fleste gange, når jeg slukker PC, så kommer der kortvarigt (1-2 sek.) en melding om, at der kører et baggrundsprogram, som skal lukkes.
En sjælden gang bliver meldingen stående på skærmen, og jeg får valget mellem at tvangslukke programmet eller annullere, men det fortæller ikke noget om, hvilket program det drejer sig om.
Jeg trykker på annuller og derefter ctrl+shift+esc for joblisten, men der er ingen programmer, der kører. Jeg har også prøvet at kigge i joblisten lige før jeg lukker, men der er intet.
Hvordan finder jeg ud af, hvad der kører, som ikke vil give sig til kende?
Kører Win 7

(vaf) #2

Du må se på hvilke programmer der starter op, enten i msconfig, eller i opstart i CCleaner.

Det kan jo være forskelligt hvilke programmer man kan have brug for at have kørende.

Jeg har en minimalistisk indstilling til kørende programmer, hvor kun sikkerhedsprogrammet er fredet og lades urørt, men det behøver selvfølgelig ikke at være et eksempel til efterfølgelse.

(knitter) #3

Jeg har fire programmer, der starter op:
Gadwin print screen
Rainlendar2
Bullguard
MailWasher Pro
Og ingen af dem viser sig i joblisten, men de har da ikke før lavet det nummer med forsinket nedlukning.
Kan det være en opdatering af en af disse programmer?
Jeg har kørt MBAM, TDSS killer og ComboFix, og det beroliger mig lidt, at der ikke blev fundet noget suspect… Jeg var lidt nervøs for, at jeg kunne have et spionprogram kørende.
Tak for din respons, Vaf. :slight_smile:

(vaf) #4

Det er ikke utænkeligt -

Har du prøvet at deaktivere programmerne enkeltvis, evt. med Bullguard som sidste led -

(knitter) #5

Det har jeg ikke, men det vil jeg prøve. Rainlendar2 kan jeg godt fjene helt, for den er ubrugelig.