Bedste gratis antivirus

Hej, hvad er det bedste gratis antivirusprogram?

Det er der helt sikkert delte meninger om - men selv bruger jeg Eset Smart Security Premium - af to årsager, det bruger mindre ressourcer og antallet af falske positiver er minimalt.

Det giver pcmag et bud på her -

• 2/3 del nede på siden, kan du se hvad de hver især indeholder.

Godt spørgsmål.
Men det kræver at du definerer “Gratis”?
Jeg kørte i årevis med såkaldte “Gratisprogrammer”. Og de er da også gratis i økonomisk henseende. Men til gengæld brugte jeg ufattelige mængder af tid, mindst en hel aften om måneden, på at opdatere “Gratisprogrammerne” og skanne Computeren.
For år tilbage besluttede jeg mig så for at prøve et Købeprogram. Valget faldt på ESET Smart Security. Og det her jeg ikke fortrudt et sekundt. Det koster mig en 320 kr om året, og det er så også den eneste gang om året jeg behøver at beskæftige mig med det. Resten af året kører det i baggrunden, stopper mig hver gang jeg ramler ind i en hjemmeside med tvivlsomt indhold. Det tilbyder mig at skanne alle eksterne kilder (Ekstern harddisk, USB-stick osv.) hvilket det får lov til.
En gang i mellem når jeg alligevel ikke skal bruge Computeren, skanner jeg den. Og ja, den har da fundet noget der er sluppet igennem. Men det hører absolut til sjældenhederne.
Så hvis jeg var dig ville jeg ofre de par hundrede kroner, slippe for alt besværet, og bruge din tid på noget andet.

Hej Stoiberg, det lyder fornuftigt at bruge tiden på noget mere fornuftigt end gratisprogrammer og usikkerheden der følger med.
Hvor køber du Eset Smart Security til 320 kr om året? På Esets hjemmeside koster den 499 kr.

Som en licensfornyelse, sælges den til 314 her:
https://spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/eset-internet-security-4.html

Da du nok ikke har den i forvejen, skal man i første omgang købe den til 449 – men hvis man så køber til to devices med det samme, får man en ret god rabat.

Jeg har en 30-dages trial installeret, gælder licensfornyelsen dertil?

De gange jeg har været på Windows siden 2011, hvor jeg skiftede til Linux, Mac og BSD*, har jeg med glæde brugt Bitdefender i en eller anden konstellation. Det er simpelthen så utroligt god en sikkerhed Bitdefender har, med deres ret så effektive motor. Jeg plejer, at bruge Comodo Firewall, eller Windows Firewall Control sammen med Bitdefender Free. Og plejer så også at have installeret uBlock Origin browser udvidelsen i Firefox, med alle filtre + nordiske og “I don’t care about cookies” filtre slået til. Det har været tilfredsstillende.

Det er nok mere sikkert at spørge inde på spywarefri-shop.dk om dette, men mit gæt vil være, at man ikke kan få det som en “fornyelse”, hvis man ikke har en reel licens inden.

Jeg har tidligere købt det gennem ‘Spywarefrishoppen’. Men sidste gang blev jeg henvist til ESET’s egen side.
Måske skyldes min pris, at jeg har brugt dem i efterhånden mange år. Det kan også være jeg har haft en fordelagtig pris i ‘Spywarefrishoppen’. Jeg husker det ikke. Men 319,- kr. er det jeg betaler.2020-06-03%2009_19_11-Window

Tak for input alle sammen, tråden må gerne lukkes igen.

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.