Ccleaner opdatering med virus ?

(vkolsen) #1

Startede min Windows 10, som jeg normalt opdaterer og passer på i alle ender. meldte pludselig om virus.
Malwarebytes fandt 3 stk af en eller anden slags.
Det eneste nye der var sket på min comp var opdatering Ccleaner.
Er der snavs i den ?

(Camilla Larsen) #2

Ville da være træls, hvis der var snavs Ccleaner

(OracleJMT) #3

Hvis i ikke er trygge ved Ccleaner længere - hvilket jeg godt forstår, kan i altid prøve med den open source og helt ok Bleachbit.

https://www.bleachbit.org/download

Har også opdateret ccleaner, men mbam fandt intet her.
I stedet for ccleaner er jeg begyndt, at bruge et program som hedder Glary Utilities et lille godt program.

(vaf) #5

Det har jeg svært ved at forestille mig at der er - det der muligvis er tale om er, at Piriform i CCleaner, i den senere tid har haft nogle vanskeligheder, herunder i form af tilpasningsproblemer i forhold til oktober opdateringen til Win10 - og der er nok ingen der er mere ked af det, end Piriform selv -

Microsoft selv er heller ikke gået ram forbi, idet de måtte trække en opdatering tilbage, da det viste sig, at den hos nogle brugere, uhensigtsmæssigt slettede forskellige filer og dokumenter - det er der nok heller ikke nogen der er mere ked af end Microsoft selv -

Nylige meldinger går på, at seneste rettede og udsendte Microsoft opdateringer, skaber nye problemer ude omkring -

Samlet set har det ikke noget med virus/malware at gøre, men er et udslag af, at Microsoft opdateringer i Win10 er blevet store og komplekse, og angiveligt er kommet i konflikt med andet software på computeren.

(system) #6

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.