Ccleaner

Der er kommet en opdatering til Ccleaner.

Ud fra min bedste overbevisning så er der ingen grund til at vente på slim versionen, da den portable heller kræver installation. Den køres direkte fra en mappe på skriveboerdet.

Husk at Ccleaner kan sættes til at køre ved opstart. Jeg har sat den til det, og det virker fint for mig.

Jeg kan så ikke få CCenhancer til at køre sammen med Ccleaner. Er det kun hos mig, eller oplever I andre også det samme ?

http://www.piriform.com/ccleaner/builds

heller kræver installation

heller IKKE kræver installation :red:

Jeg kan så ikke få CCenhancer til at køre sammen med Ccleaner. Er det kun hos mig, eller oplever I andre også det samme ?

Én af mine pc’er (gammelt hakkebræt) tager det lidt tid før Ccenhancer indlæser; men virker det gør den :roll:
Noget andet er, at hvis du har Google+ autobackup til dine billeder og Picasa kørende…gør du klogt i at fjerne fluebenet i Ccleaner. Hvis ikke kan det resultere i, at Google+ autobackup skal reinstalleres.

Hvilken Ccleaner version bruger du :question:

slim, portable eller den der skal installeres :question:

slim, portable eller den der skal installeres

Standard installer 6,328 kb Version 5.05.5176.

Ja, se du har programmet installeret.

Måske kan Ccenhancer kun køre sammen med den installerede version af Ccleaner.

Men det skal da komme an på en prøve :slight_smile:

Kan du komme lidt nærmere ind hvor det er i forløbet at Ccenhancer er lang tid om at indlæse :question:

Samme surdej :coolsmile:

Hvis man ikke gider vente på slim udgaven, kan man bare downloade portable udgaven og kopiere de relevante (32/64) filer (pånær portable.dat) over i CCleaners programmappe.

…Jeg kan så ikke få CCenhancer til at køre sammen med Ccleaner…

Filen Winapp2.ini (CCenhancer) skal ligge i samme mappe som CCleaner.exe, så burde det køre uden problemer.

Filen Winapp2.ini (CCenhancer) skal ligge i samme mappe som CCleaner.exe, så burde det køre uden problemer.

Vil det sige at hvis jeg downloader ccsetup505.exe til skrivebordet, og så downloader CCenhancer også til skrivebordet, så burde det køre efter installation af Ccleaner :question:

Ja.

Du kan også bare hente Winapp2.ini her: http://forum.piriform.com/?showtopic=32310

Klik på Direct Download og placer filen i din portable CCleaner mappe.

Du skal muligvis højreklikke på linket og vælge Gem som…

#5 ja det tager lidt tid - tak for minde mig om at der findet en tilføjelse til Ccleaner ( havde helt glemt den ) efter tilføjelsen er installeret fandt Ccleaner 1077 MB skrammel.

Fra singularlabs.com
"Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 You may need to use “Run as Administrator”

Et lille tips til en regnvejrsdag, eller en dag hvor du virkelig keder dig :coolsmile:

Åben CCleaner og notér hvilke CCenhancer (*) funktioner du bruger.

Åben CCleaners programmappe, kopiér Winapp2.ini ud på skrivebordet, åben kopien i notesblok og slet alt under beskrivelsen.

Åben den originale Winapp2.ini, søg efter de funktioner du har noteret (en ad gangen), kopier dem, sæt dem ind i kopien og gem filen.

Når du er færdig, trækker du kopien fra skrivebordet ind i CCleaners programmappe og siger ja til at overskrive.

Winapp2.ini er nu reduceret fra over 20.000 linier, til nogen få hundrede, og indlæses stort set øjeblikkeligt.

Hvis du kaster dig ud i projektet, så gør dig selv den tjeneste, at hente en ordentlig teksteditor, f.eks. Notepad++

Et lille tips til en regnvejrsdag

Det regner i dag. Smart… og taget ad notam :slight_smile:

9 Velbekomme :wink:

Nu har jeg filen i samme mappe, som min portable version. Og så har jeg CCenhancer Liggende på mit skrivebord.

Efter download med CCenhancer får jeg så muligheden for at køre Cleaner, men når jeg klikker på > ja < så åbner Cleaner ikke ?

Det er fordi CCenhancer leder efter den installerede udgave af CCleaner, og den bruger du jo ikke.

Hvis CCenhancer skal virke med CCleaner Portable, skal du selv fortælle den hvor CCleaner er.

Du har tre muligheder.

1/ Enten dropper du CCenhancer, henter selv den nyeste Winapp2.ini og lægger den i CCleaners mappe.

2/ Eller du flytter CCenhancer ind i CCleaner Portable mappen og kører den derfra

3/ Eller du starter CCenhancer, klikker Functions ] Add portable location (nederste venstre hjørne) og fortæller den hvor CCleaner befinder sig.

Jeg har fået det til at virke med løsning nr 3, og kan så godt se at der er noget om det der med en regnvejrsdag, som er omtalt tidligere her i tråden :slight_smile:

Men det tager jo også sin tid for en klovborg, at blive en god ost :lol:

Men det regner ikke idag, så det bliver ikke lige idag.

Takker for hjælpen her i tråden :thumbsup:

Der må låses.

Ok, jeg lukker så tråden :slight_smile: