Chili Security inkluderet i Waoo fiberinternet

Jeg har fået Waoo fiberinternet i dag og Eniig/Waoo har netop sendt mig en mail hvor de gratis tilbyder mig Chili Security Family Pack (følger med i deres internet abonnent).

Mit spørgsmål er om i anbefaler at jeg tager imod dette gratis tilbud og installerer Chili Security Family Pack?

Lige nu bruger jeg en gratis version af Bitdefender.
Jeg har læst lidt om Chili Security forskellige steder, og får et indtryk af at det egentlig er det samme som Bitdefender, men bare med et andet navn.
Men det jeg har fået tilbudt er jo en købeversion. Kan jeg så regne med at det er bedre end min gratis version af Bitdefender?

Håber i kan hjælpe. på forhånd 1000 tak.

Der er ikke noget galt med Chili Security - det er Bitdefender under et andet navn. Det jeg ikke bryder mig om er deres forretningsmetoder. Hvis det er billigt er det da okay.
http://www.bricksite.com/chilisikkerhed/velkommen

Bitdefender antivirus scanner sidder i mange sikkerhedsprogrammer.
Også i F security og BullGuard. Bitdefender eget program kan købes billigt her.

1 Like

hvis man ser bort fra prisen men udelukkende ser på produktet, hvilken vil du så sige er bedst af disse to?:

• Chili Security Family Pack (købeversion)
  • gratis version af Bitdefender

Helt enig. Jeg har hørt om ret mange efterhånden, som bliver ringet op og får at vide, at de har vundet et skrabespil og kan få checket deres computer gratis igennem. Der bliver selvfølgelig fundet problemer og de ender med at købe produkt + support til store priser.

jeg ved ikke om jeg overser noget men jeg syntes ikke jeg er kommet nærmere en konklusion i forhold til mit spørgsmål.
men tak for svarene alligevel.
jeg prøver lige at stille spørgsmålet igen på en anden måde:

Min internetudbyder Waoo tilbyder gratis Chili Security Family Pack til alle som har bredbånd ved dem.

Lige nu bruger jeg en GRATIS version af Bitdefender, og da Chili Security bruger samme antivirus scanner som Bitdefender, vil jeg tro at det er lige godt.
Men det er jo Chili Security -->Family Pack<— jeg kan få gratis hos Waoo, og den antivirus er normalt en købeversion.

Mit spørgsmål er hvilken af disse er den bedste antivirus?:

• Chili Security Family Pack
  • GRATIS version af Bitdefender

Jeg er helt ligeglad med pris, foretningsmetoder mm., men vil gerne høre hvilken en af dem som er bedst til at beskytte sig mod virus mm.

Det er der formegentlig ingen der kan svare fyldestgørende på - du er nødt til at prøve det af, for at se hvordan det kører på din maskine.

Okay jeg har undersøgt det lidt nærmere, og kan komme med mere konkrete/specifikke spørgsmål som jeg håber i kan svare på.

På Chili Security´s hjemmeside står der at dette er inkluderet i Chili Security Family Pack:

1 - Antispam
2 - Antivirus
3 - Mailsupport
4 - Telefonsupport
5 - Forældrekontrol
6 - Firewall
7 - To-vejs firewall
8 - Sikker Netbank og online handel
9 - Social netværk beskyttelse

Nr. 1 hvad er det? jeg har jo spamfilter i min mail (bruger hotmail og gmail).
Nr. 2 er formegentlig ligesom den gratis Bitdefender.
Nr. 3, 4 og 5 er jeg helt ligeglad med.
Nr. 6 og 7 er det bare en erstatning af windows firewall, eller hvad gør de? er det også noget den gratis Bitdefender har?
Nr. 8 og 9 hvad gør de? er det ikke bare real-time beskyttelse mod virus angreb ligesom i den gratis Bitdefender eller er det noget ekstra?

1 - Ja, det er ligegyldigt i dit tilfælde

2 - Yep.

6-7 - Alle firewalls i dette segment er tovejs. Det er en erstatning for den indbyggede i Windows og følger ikke med gratis version, tror jeg. Men om den er god skal jeg ikke kunne svare på.

8-9 - Der er noget ekstra, men jeg mener ærligt talt ikke, at det har den store betydning – i hvert fald ikke den sociale del. Langt de fleste pakker (betalings) indeholder det samme, men jeg er endnu ikke overbevist om nødvendigheden af dem.

huulbaek

okay det lyder ikke til at der er nogen grund til at skrifte over så.
jeg fortsætter med Bitdefender.

tak for hjælpen

Bitdefender Safepay Google oversat :

https://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=https://www.bitdefender.com/support/what-is-bitdefender-safepay-and-how-do-i-use-it-1958.html&prev=search

Personligt vil jeg ikke undvære bank beskyttelse. I F security ser det sådan ud. Det er ikke kun når man besøger en bank at det virker.

Desuden er der opdatering af tredie parts programmer indbygget i Bitdefenders købe udgave. Også microsoft programmer bliver holdt opdateret.

Du mener vil den gratis :wink:

Med hensyn til nr. 8 (Sikker Netbank og online handel) så linker du til både F-Secure og Bitdefender´s forklaring af hvad det gør.
Det ser dog ud til at være lidt forskelliget.
Skal jeg regne med at Chili Security bruger samme “engine” som Bitdefenders købeversion til nr. 8 (Sikker Netbank og online handel), ligesom deres antivirus er den samme?

Når jeg besøger en hjemmeside i min firefox browser med mit nuværende setup (Bitdefender gratis version) og jeg f.eks. besøger google.dk så kan jeg se i adresselinjen at det er en https adresse, og at der er et ikon med en grøn lås som indikerer at hjemmesiden er sikker. Når jeg føre musen over ikonet står der “Bekræftet af: Google Trust Services”. For forskellige banker samt de fleste online butikker står der “Bekræftet af: Bitdefender”. For alibaba.com og facebook.com osv. står der noget andet, men det har stadig sikkerhedsikonet.
I indstillingerne for min browser har jeg sat det til at være ekstra sikkert. Jeg har et lille program som jeg bruger til Password Manager. Jeg bruger kun netbank og online butikker mm. når jeg ikke er på offentligt WiFi.
Er det så stadig nødvendigt med nr. 8? hvad kan det som ikke allerede er dækket?

Er dette nødvendigt, eller kan de tredjepartsprogrammer finde ud af at opdatere sig selv?

ja mit nuværende setup er den gratis version af Bitdefender.

Den “grønne hængelås” er et SSL certifikat og har ikke noget med safepay at gøre. At der står at det er “Bekræftet af: Bitdefender” vil jeg tro at det ikke betyder andet end at Bitdefender har scannet SSL certifikatet

Der er som at blande æbler og pære sammen. En scanning af SSL certifikat har ikke noget med bank sikkerhed at gøre, i den forstand som programmet tilbyder ! Spywarefri har også en grøn hængelås ( SSL certifikat ).

Jeg kan forholde mig til F security bank beskyttelse, da jeg bruger dette program. Når bank beskyttelse er aktiv, bliver andre programmers internetforbindelse deaktiveret. Det er kun den browser jeg bruger, der har internetforbindelser.Skulle det tros god beskyttelse, alligevel lykkes en hacker at installere et spyware program på min computer, vil internetforbindelsen til programmet blive deaktiveret når computeren er i bankmode.

Det er jo et spørgsmål, om man vil gå med livrem og seler. Jo som regel kan de det.

Apropos SSL - på denne webside https://www.ssllabs.com/ssltest/ kan man taste en given webside ind, og få en analyse af konfigurationen på web serveren.

Min tv-udbyder endte til eksempel i kategorien Recent Worst – :frowning_face::slightly_smiling_face:

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.