Click to continue - by Advert

Hej!
I den senere tid har mine browservinduer fået en uønsket “gæst”. Ved forskellige ord og links optræder der et lille grønt ikon, og hvis man kommer til at klikke på ordet - eller ikonet, så kommerder et nyt browservindue op, som kan se ganske tilforladeligt ud som en survey eller et godt tilbud - “gaver” m.m.
Hvordan får jeg has på det skidt?

Er det i alle browsere?

Prøv at starte med at køre Adwcleaner igennem.

Det har jeg sjovt nok ikke tænkt over; men du “rammer”!
For det viser sig, at det er i Google Chrome, det sker.
Derimod er der ikke noget, hvis jeg bruger Firefox, Maxthon,eller Edge.
Jeg vil køre AdwCleaner i eftermiddag, - tak foreløbig ;<)

Så er der skannet.
Logfilen indeholder to linjer med “Files found”, og jeg regner med, at det er der problemerne ligger.
Det er temmelig lang tid siden, at jeg har benyttet Spywarefri (før hjemmesideomlægningen); men
jeg håber, at jeg har uploadet korrekt:blush:

AdwCleaner[S1].txt (2.3 KB)

Ja, der er i hvert fald nogle infektioner. Valgte du at rense og er der stadig problemer?

Nej, ikke endnu, fordi jeg gerne ville være HELT sikker på at få det gjort rigtigt.
Er det kun at slette de to filer, som er nævnt i logfilen?

Nej, du skal gøre det igennem programmet. Når den har scannet, kan du vælge Clean.

Så skannede jeg lige igen, AdwCleaner cleanede og computeren genstartede.
Adw startede også igen og jeg skannede, trykkede clean igen, og genstart.
Desværre ses de små “snydeikoner” stadigvæk (f.eks. i dit seneste indlæg, hvor ordet “gøre” er
tonet blåt, og ikon lige efter!)
Jeg havde jo håbet, at det var det ;<(

Prøv at se, om der er nogle udvidelser installeret i Google Chrome. Klik på de tre streger i højre hjørne og vælg Indstillinger. Se derefter under udvidelser.

Slet dem, du ikke kender til - eller skriv dem her, så skal jeg nok fortælle det :slight_smile:

Jeg har slettet Webarchive, som jeg ikke husker at ahve ønsket som udvidelse.
jeg har desuden kørt AdvancedSystem Care, som jeg har haft fornøjelse af i en del år, og der blev renset en del, og i den forbindelse foreslog programmet at jeg skal køre chkdsk/scan - det er formodentlig i kommandoprompt det skal ske, ikke?
Det ser faktisk ud til, at der er blevet mere ro, idet de små ikoner med mulighed for at klikke, nu ser ud til at være forsvundet.

Jeg anbefaler normalt, at man holder sig væk fra programmer af den type. De gør ofte mere skade end gavn.

Jo, det er til undersøgelse og reparation af harddisken.

Godt! :wink:

Nu har jeg så lige opdateret Win10-jubilæums-update, så nu håber jeg, at det hele kører.
Tak for hjælpen, Thomas
Hilsen fra Birger