Dataforbrug - indstilling

Jeg har mobilt bredbånd til min bærbare HP+ smartphone samsung.
Mit bredbånds-dataforbrug er pludselig STORT - ca. 1 GB pr. døgn. Jeg har en forestilling om at det kan hænge sammed med indstillingerne i hhv. bærbar og smartphone.
Hvad gør jeg? Fortsætter det, løber mine månedlige 15 GB hurtigt ud i sandet.
Er der en der har forstand på det?
Venlig hilsen Ipo

Hej :slight_smile:

Hvordan er det sat op, og hvad kører du med på din bærbare :question:

Tak for svar - havde ikke tid i går til at gå videre i sagen.
Kører med? Windows 10 - sat op? Det må du uddybe

La’r du den bærbare kople sig på nettet via et hotspot på smartphonen eller… :question:

Nej - jeg har jo den mobile opkopling, i et usb stik

Flytter du det stik frem og tilbage, eller hvad gør du helt nøjagtigt :question:

Nej, det sidder koplet til Pc-en hele tiden. Ved opstart logger jeg mig så ind med mit password.

Hvordan kommer smartphonen så på :question:

I Windows kan du i Indstillinger, Netværk og internet (tror jeg det hedder) se hvad, og hvor meget, der bruger dit internet.

Tak skal du have - jeg kigger der - og har rettet lidt i indstillingerne. Måske det hjælper.
Det med Smartphonen er jeg usikker på, Aner ikke om den på nogen måde forbinder sig med min bærbare.
Men - pyt!! Jeg har bestilt almindelig bredbånds-forbindelse hos You-see - opsættes snart, så er der ikke begrænsninger af dataforbrug fremover. Det giver mig ro i sindet;-)
Du skal have mange tak for din interesse for at hjælpe mig!
Venlig hilsen Ipo

Dette emne blev automatisk lukket 7 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.