Deaktivre windows defender 100% når man har Eset sikkerhedspakke

Efter opdatering af af win 10 midt i måneden blev jeg opmærksom på at defender vil holde øje med programmer og så videre under aps og brovserstyring
jeg gik ud fra at programmet bruger en del resurser ,?? MB -når jeg er på nettet

og under kontroller app og filer i i defender har jeg ladet den stå under advar
kort sagt hvordan indstiller jeg defender så programmet bruger færrest mulig MB

Har slået Microsoft edge fra -i defender
—da jeg har slettet programmet Edge, store plus diverse andet “skrammel” som jeg ikke syntes jeg havde brug for --og som win 10 installerede under seneste opdatering

og behøver jeg overhovedet have dele af defender kørende når jeg har eset sikkerhedsprogrammet men defender er måske ikke så ressourcekrævende --jeg var mest bekymret for hvorvidt programmet vil opdatere alle programmer hver andet øjeblik

på forhånd tak!!

Eset-av burde være tilstrækkeligt.

For at deaktivere Windows Defender - skriv computeradministration i søgefeltet og klik på navnet i vinduet der kommer op - udvid menuen Tjenester og programmer og klik på Tjenester og scroll ned til Windows Defender - højreklik og vælg Egenskaber og stop tjenesten - og i Starttype-feltet vælger du Deaktiveret - genstart computeren.

der findes såvel windows defender firewall der åbenbart kører -troede jeg ikke
og så avanced -der ikke kører
regner med at jeg så roligt kan deaktivere begge

Tak for hjælpen, og så kan i godt lukke
MEN --men det har jo ikke meget med sikkerhed at gøre
jeg har indtryk af at jeg for tiden bruger for mange mb/ GB når jeg er på nettet
men!! -er måske en ekelt TV udsendelse–er jeg har set i for god kvalitet nogle dage

tænkte om der fandtes et program som hurtigt kunne afsløre om der er programmer som går på nettet uden mit vidende og som jeg ej behøvede
–men er som sagt nok blot fordi jeg har set nogle enkelte TV udsendelser over nettet

udoveer Eset har jeg, og kører jeg med mellemrum prøveversion af ccleaner, malwarebyte, Heimdal samt kører avclenar og secunia med mellemrum og bruger firefox firefox -og gmail ligger på nettet og har office 2016

nå det venter til jeg er holdt op at se TV på nettet -så ka jeg bedre se om det om det skyldes TV kiggeri eller pc’en er blevet hullet som en si- efter januar opdateringen

nu har jeg forsøgt med firevall to gange og genstart kan hverken slå til eller fra

kan der have noget med førnævnte ændring af aps og brovserstyring

–nåh jeg ka jo også blot prøve mig frem -bliver en anden dag

Hvad hedder din Eset sikkerhedspakke ?

Eset version nr 11.0.159.5 er købt på et sted på nettet -en e-forretning- i sept. 2017 --hed sig at det også fungerede til smartphone og tablet -hvis jeg engang anskaffede en sådan
så jeg er såmænd nok blevet snydt, at der ikke er firewall med? , syntes ellers jeg så mig for
men eset må jo kunne svare på -om licensen alene dækker virusdelen af Eset

angående Defender ser det ud til den kører som en lokal tjeneste, så ser det ud til programmet
har programmet ha med xbox-live at gøre
troede jeg havde slettet det program 100%, men under computer administration tjenester ligger stadig fire filer.

Kan du ud fra versions nr se om det er den fulde sikkerhedspakke jeg har, eller jeg skal spørge Eset
-men navnlig gennemskue hvorfor Defender ikke lader sig slette
men hvis programmet alene referer til xboks-live som jeg i øvrigt ikke kan finde under programmer længere eller tilføj/ fjern
-husker ikke om jeg fjernede det derinde -eller med cleaner -hvis programmet stadig “burde!” være “synligt”

på forhånd tak!

Jeg kan ikke afgøre noget udfra versions nummeret - det må formodentlig hedde et af de tre øverst benævnte navne, se her https://support.eset.com/?segment=home&locale=en_US

Hvis du klikker på Start, vil du sikkert kunne finde Eset ikonet med en benævnelse - eller klik på det for at åbne Eset-programmet og se hvad det hedder.

Du kan også finde Eset-ikonet nede i højre side på proceslinien og klikke programmet frem.

Endelig kan du gå til Sikkerhedscenter og se hvilket sikkerhedssystem der fremgår der.

hej
Ja hedder Eset Internet Security --troede jeg havde den bedste version, men det er givetvis Premium

men hvad er forskellen på security og premium -bør jeg opgradere til sidstnævnte --men vil sikkert blive møgdyrt hvad enten jeg henvender mig i shoppen herinde eller direkte hos hos eset med licensen

Når du/ i har svaret på hvordan -aktuelt- er sikret jeg er sikret er det vist tid at lukke

på forhånd tak og ønsker alle ildsjælene i Forum en rigtig god dag

Her kan du se en opstilling over hvilke ting der indgår i de tre versioner. Og der er ikke stor forskel på den sikkerhedspakke du har og premium versionen.
https://support.eset.com/kb6564/

Sammenlign ESET-produkter til Windows-enheder:

Tak til vaf -og kenneth

som jeg læser det, er jeg ikke beskyttet mod malware selv hvis jeg kun kører windows på begge enheder?

og kan se jeg skulle have været oppe i en multidevice version for at være beskyttet på en android enhed

hvis jeg kun køber en smartphone for at besøge hjemmesider og sms, men ikke emaile, vil det så stadig være klogt med et virusprogram, hvad enten jeg bruger android eller windows
—eller ville mobile securety for android til 81 kr https://www.eset.com/dk/hjem/ beskytte noget -
–jeg går ud fra det er hvis man vil rigtig beskyttes må man op i multidevice viruspakken selv uden brug af mail

på forhånd tak for al hjælpen
og efter svar angående eset/ malware/ version og eset/ andrid/ smartphone har jeg fået svar på alle mine ubegavede spørgsmål, og det er vist tid at lukke! :slight_smile:

Jeg lukker så her holger, og du kan altid åbne en ny tråd hvis behov skulle opstå.

:slightly_smiling_face: