Den lovede artikel om påtvungne scannere

Så lykkedes det endelig at få sparket min HTML afdeling i gang.
Som lovet for længe siden, har jeg strikket en artikel sammen om de ekstra-præmier, der følger med når man installerer Adobe Flash, Shockwave og diverse PDF-læsere.

http://www.fromsej.dk/html/addons.html

Rigtig godt! Meget værdifuld. Tommelen op :slight_smile:

Fremragende, en tommel til :slight_smile:

Jeg har med interesse læst fromsejs artikel om Adobe Reader,den dukkede nu pludselig op på min skærm,hvor man skulle opdatere den,jeg spørger så måske lidt naiv/uvidende,er det den der omtales i artiklen?Et andet spørgsmål Har man brug for Adobe,når man har Foxit REader?
svendalf

svendalf. Du behøver normalt ikke Adobe Reader, så den kan du slette, hvis du har Foxit Reader, med mindre du henter PDF-dokumenter fra hjemmesider, der decideret kræver, at du bruger Adobe Reader for at få lov!
Det er nu ikke selve Adobe Reader, som omtales, men to andre Adobe produkter, Adobe Flash Player og Adobe Shockwave Player. Hvis du installerer Adobe Flash Player/Shockwave Player fra Adobes hjemmeside, så får du disse “tilbud” med (samt Adobe Download Manager).

Det er gængs praksis for stadigt flere produkter - også det med, at man skal huske at fravælge “tilbuddene”.

Opdateringer uden tilbud kan for Adobes vedkommende hentes på Filehippo.com

mo-od mange tak for dit svar
mange venlige hilsner
svendalf tråden må gerne lukkes

En hurtig opdatering.
Jeg opgraderede Adobe flash, denne gang var der absolut ingen valgmulighed, jeg fik McAfee Security Scan Plus installeret, selvom jeg absolut intet ønske har om samme, og jeg synes stadig at det er fuldstændig usmageligt og et udtryk for en meget manglende moral, at pådutte folk produkter, de ikke har bedt om, eller har brug for!

Det har afstedkommet denne mail, som jeg tvivler på at de svarer på.

Now you are really pissing me off!
I have just upgraded Adobe flash, it gave me your scanner as a “bonus”, it gave me no possibility to decline it, or not install it at all.
I find it very abusive, and i don´t care at all, about how good or bad your products are, I will neither try, buy or install any of it, nor recommend it i our forum, in the opposite, every time people ask about your products I will call it “Rogue/Suspect”, and give the same explanation, as here.

Søren Kristoffersen (Fromsej TeamSpywarefri)

Jeg fik svar, værdiløst, men dog svar.

Dear Søren Kristoffersen,

Thank you for contacting McAfee Customer Service.

I understand your concern and would like to apologize for the inconvenience this has caused you. Please be assured that we will look into this matter to prevent further inconvenience.

We used all the information that you supplied and we exhausted all our resources however, I regret to inform you that I am still unable to pull up any record showing your valid subscription.

I know how frustrating this is.

To immediately resolve this, please call us at 02079490107 so we can communicate real-time, we are open Monday-Friday, 8AM-6PM Greenwich Mean Time.

If you are in Ireland, please call +353 160 155 80.

We thank you for your patience and understanding

Your service request for this incident is *******

subscription, øhhh???
Min mail går på deres skrammel der kommer ind sammen med Adobe, jeg er ikke kunde, og bliver det FGM. heller aldrig!

Så fik jeg strikket et svar sammen.

I try once more.
It is McAfee Security Scan Plus which is the issue, not anything else.

I am not a customer, so off course there is no valid supscription.

The problem is, that I did not have a choice, when I updated/upgraded Adobe, not even a prechecked checkbox, nothing, just installing McAfee Security Scan Plus, a prg. I have no intention of using.
I find it abusing, and in the largest possible definition, your scanner may as well count as “malware”, because it installs itself without the users will, and in many cases without the users knowledge, just like CoolWebSearch (may they rest in no peace), Wareout and the endless amount of crap flying around.

…dette må da være en skala 10 ud af 10.Irriterende og frustrerende ting som vi sikkert alle har mødt på vor vej,-ThumbsUp !

Tak for artiklen, den er rigtig god - endelig forstår jeg, hvorfor pokker de programmer bliver ved med at dukke op hos mig! Jeg har det sådan, at jeg nok selv skal finde ud af, hvilke programmer, der skal ligge på min pc, og kan jeg ikke selv finde ud af det, så ved jeg, hvor jeg kan spørger, nemlig her på siden!

Jeg har haft et farligt bøvl med flere gange at afinstallere dels MacAfee, dels Ask Toolbar (eller sådan noget lignende). Bullguard har heldigvis gjort vrøvl over den ekstra virusscanner, men det er jo ikke sikkert, at alle programmer vil gøre det.

Ja, det er meget vigtigt at man læser hvad der står og så får fjernet (eller tilføjet) fluebene, ellers har man til sidst en hel samling skrammel som man egentlig slet ikke vil ha’. :slight_smile:

Kan være du havde glemt og nævne for dem i din første mail Fromsej, at det drejede sig om McAfee Security Scan Plus som kommer ned sammen med Adobe :slight_smile:

Men okay nu har du skrevet det til dem så ved de det, blir spændende og se hvad de svarer, håber du poster svaret her.

Det er nemt, der kom aldrig et svar.

Jeg vil lige nævne SUMo angående ting man skal sige nej til ved installation.

De holder sig heller ikke tilbage.

SUMo er et udemærket program, der hjælper til med at holde compen opdateret, men ak og ve.

[quote author=“Fromsej TeamSpywarefri” date=“1279720110”]Så lykkedes det endelig at få sparket min HTML afdeling i gang.
Som lovet for længe siden, har jeg strikket en artikel sammen om de ekstra-præmier, der følger med når man installerer Adobe Flash, Shockwave og diverse PDF-læsere.

http://www.fromsej.dk/html/addons.html[/quote]

Fremragende artikel. Det er verdens klasse. :wink: