DNS client event fejl

Hvad skyldes denne dns client fejl - hvordan opstår den, og hvordan kommer man den til livs ?
Den optræder i computeradministration under logfiler

2

og giver sig udtryk på forskellige websider - men ikke alle websider -

1

2

3

Fejlene viser sig eksempelvis ikke i Firefox - nogen der har et bud ?

Når man googler fejlen, så foreslås det de fleste steder, at man checker om man faktisk har en hosts-fil. Har du tjekket det?

https://support.microsoft.com/da-dk/topic/i-denne-artikel-beskrives-hvordan-kan-du-kan-nulstille-hosts-filen-til-standardindstillingerne-c2a43f9d-e176-c6f3-e4ef-3500277a6dae

Mange tak for link Ejvindh -

Jeg har fulgt vejledningen, efter bedste evne, men problemet består stadig efterfølgende. Så hvad søren gør man så ?

B

bare til oplysning - sådan ser forbindelserne ud i en kommandoprompt

Hej vaf :slight_smile:

Optræder fejlen altid i den samme browser?

Hvad står der under detaljer i Hændelsesegenskaber?

Ja f-arn, i samme browser, det må jeg erkende -

3

Hvis det er i Epic, mener jeg man kan slå Proxy serveren fra?

Hvis det er rigtigt, vil du så godt prøve det?

Det er rigtigt forstået, Proxy serveren kan sættes til On eller Off -

Det er prøvet, men resultatet viser samme fejl i web-adressefeltet. I Computeradministration Logbog ses DNS fejlen, tilsyneladende, ikke med Proxy Off.

Puha :sweat_smile:

Efter at ha’ ducket og ducket ( :laughing: ) mener jeg problemet skyldes at et Rod certifikat udløb 30te September.

Vil du godt læse dette →

Hej f-arn, mange tak for linket - godt fundet :+1:

jeg fulgte vejledningen - klik - Ikke sikker adressefeltet >Detaljer

Dernæst step 1. 2. 3. 4 og fjernede, DST Root CA X3

Step 5 - Hentede seneste CA certificate og fulgte Step 6 - 7 - 8 og lukkede browseren.

Desværre har det ikke afhjulpet problemet …

På f.eks. Spywarefri prøv at klikke på den røde advarselstrekant og se om den fortæller hvilket certifikat den bruger.

Dette er fra en almindelig Chrome

Læg mærke til at det er udstedt af Let’s Encrypt…

Det ser sådan ud …

Og den skriver stadig at forbindelsen ikke er sikker?

Ja - det er til at blive gråhåret af, hvis ikke man var det i forvejen :confounded:

Nu har jeg installeret Epic på en Windows 7 64 Homepremium VM og er ikke umiddelbart istand til at genskabe fejlen :thinking:

Det er muligvis fordi det er en En-US udgave… Men det var den eneste jeg kunne finde :unamused: