Download ikke fra CNet og Download com

(knitter) #21

Det var dog en trist nyhed. Den var jeg ellers så glad for.

(El Barsko) #22

Man kan jo bruge Filehippo, som “en oversigt”.
Er man så interesseret i et program, så kan man, i stedet for “den grønne bjælke”, vælge i venstre side, at klikke på By: navn - så kommer man til udbyderens side. :slight_smile:

(Hepta) #23

Man kan jo bruge Filehippo, som “en oversigt”.
Er man så interesseret i et program, så kan man, i stedet for “den grønne bjælke”, vælge i venstre side, at klikke på By: navn - så kommer man til udbyderens side

:thumbsup:

Godt tip, men når man så kommer til udbyderens egen side er der ofte igen flere valgmuligheder vedrørende download :exclaim:

Så igen handler det vel om altid at være på vagt.

(Stegemueller) #24

Denne tråd er beskæmmende læsning! Alle de side, som fx Sourceforge og FileHippo, jeg har troet var i orden er pludselig med på vognen. Nu tror jeg, jeg ved, hvordan jeg har fået hijacked alle mine browsere med Akromendo. ØV. Jeg synes ellers, jeg er meget forsigtig med hvad/hvor jeg henter og alligevel har jeg fået mine browsere hijacked - ØV

(Magic Spyhunter) #25

Ja, den er bekæmmende :wow:

Det er min opfattelse at skramlet kan komme ind på denne måde, hvor brugerdefineret er tonet ud. (Beklager musen)

Kig her

Men hvis man så trykker på Brugerdefineret - Avanceret, får man muligheden for at fravælge skramlet:

Som vist her

Andre steder/sider laver det på en anden måde, der får man valget imellem accept og decline ved skramlet.

Hvis man er er i tvivl, så tryk decline.

(vaf) #26

Det er udspekuleret, den med det nedtonede felt, som kan opfattes som uvirksomt – billede to viser klart hvad der er på færde. :-S

(Regmos) #27

Og det er ikke en gang den værste. Nedenstående er så lusket, at jeg blev nødt til at filme den, til skræk og advarsel for eftertiden :coolsmile:

(Stegemueller) #28

Hold da helt op - men jeg har lært noget så tak.

(vaf) #29

Den måtte jeg lige køre et par gange, og i slow, for at se det fulde omfang af vildledningen. :-S

(Magic Spyhunter) #30

Efter al den snak om skumle sider, kan jeg anbefale nogen sikre sider, i det mindste i øjeblikket:

Majorgeeks.com
Softpedia.com
TechSpot.com
SnapFiles.com
fileforum.betanews.com
downloadcrew.com

(OracleJMT) #31

Jeg vil gerne oplyse, at holder du dig til open source GPL software fra Source Forge på Linux er der ingen problemer med PUA’s. :slight_smile:

(Magic Spyhunter) #32

Denne download app. er vist svaret på mange bønner, for den er fuldstændig fri skrammel programmerne :cheese:

Hent den her:
https://ninite.com/

Dansk vejledning:
http://www.tweak.dk/article/Ninite.com_-_nem_hurtig_og_gratis_installation_af_programmer/165/1/1

(OracleJMT) #33

Adware i SourceForge?

Det er nyt for mig. Men til Linux henter jeg ofte GPL-software med kildekoden, så jeg har ikke dette skrammelproblem, da alt det GPL-software jeg nogensinde er stødt på, aldrig har indeholdt adware/spyware/PUP’s. Desuden kigger jeg i kildekoden, hvis jeg er i tvivl. Gnu’s licenser gør det nemt for enhver at læse om, hvad der er inkluderet i softwaren.

Men det er så bare mig. :slight_smile:

Jeg ved ikke hvordan det er for Windows brugere, men jeg kan forstå, der er et problem.

(Regmos) #34

Lidt mere læsestof

(forevernewbie) #35

Åh du godeste da. Det fortæller da alt. God en Regmos :thumbsup:

(Magic Spyhunter) #36

Ja, det er skrappe sager, men: hostsman

Blokerer for alle deres downloads, så - siden kan ikke vises - kommer frem.

(forevernewbie) #37

Emsisoft har undersøgt Download.com http://blog.emsisoft.com/2015/02/26/62-of-the-top-50-download-com-applications-bundle-toolbars-and-other-pups/

(Recoba) #38

Er der nogen, der har erfaring med denne hjemmeside?

(knitter) #39

Det jeg har streget med rødt får mig altid til at blive meget mistænksom.

Jeg ville ikke turde hente noget derfra, men det er måske bare mig. :coolgrin:

(FzG) #40

Hvordan er Filehippo’ “street credit” set i forhold det nævnte omkring Download.com? :roll:

I fald at Filehippo osse er noget skidt, er der så nogen, som kan henvise til et seriøst download forum?