Download ikke fra CNet og Download com

(FzG) #41

Sorry, jeg havde ikke set, at Filehippo var med i et tidligere svar, og stod som OKAY! Jeg har så googlet mig frem til denne diskussion, osse fra 2014. Det ser ud til, at Filehippo er blevet fristet af pengene, og forsøger at snige “ekstra tilbud fra deres samarbejdspartnere” med i downloadfilerne. DOG skulle den grønne download barre de altid har oppe i billedet til højre, stadigvæk være god nok, da det er en direct download.

(ssl11) #42

[quote author=“Recoba” date=“1427398436”]Er der nogen, der har erfaring med denne hjemmeside?

http://www.filehorse.com/[/quote]

Løber man siden igennem Norton Safe Web finder den intet svans på denne side og anmelder siden som sikker.
Så vidt jeg ved er, File Horse et sikkert sted - men som regel, bør du få opdateringer fra udgiveren, uanset software du vil opdaterer, i stedet fra en tredjepart, såsom FileHorse. Samt hvis tredjepart udbyder Installers som henter programmet til dig eller opdateringen, vil jeg som oftest undgå sådanne sider. Du ved aldrig med sikkerhed, hvad du får med af ekstra ting og sager med sådan et Installer-program. -Blot min holdning selvfølgelig :slight_smile:

(Mogens 8940) #43

Softonic.com er også en af synderen - der er bare ikke ret mange, der har hørt om den. Kun hvis man ved en fejl møder linket i Google http://www.en.softtonic.com/… så er skaden snart på vej…

(Regmos) #44

Lidt i samme boldgade

(system) #45

(f-arn) #46

(f-arn) #47

Jeg fik tilfældigvis øje på på denne side :slight_smile:

Det bli’r værre og værre :worried:

(hans) #48

Er der sammenhæng med det inde på siden og denne her ?

(Raptor) #49

Ja hvis du har flueben i Badware risks så vil din adgang til de sider, som står på uBlock Origns liste blive blokeret og det er den liste som linket refererer til. Diskussionen er så hvilke sider som har gjort sig “fortjent” til at blive optaget på listen.

Du kan jo altid vælge at uBlock skal give dig adgang til siden og de skriver også, at det nok så meget er tænkt som et middel til lige at huske på, at man skal være forsigtig med at hente ting.

(hans) #50

Så havde jeg forstået det rigtigt.

God påmindelse, og kan da tilføje at det altid har været god politik at lige scanne installationsfilen inden man kører den.

(Jens V) #51

Og hvis det en såkaldt installer de tilbyder på en latterlig størrelse i forhold til selve programmet.
Så drop det.
Det bedste er at få det fra producenten selv, hvis det er muligt.

(Raptor) #52

Desværre vil det ikke altid være nok, da det man får med fra disse sider jo generelt ikke er virus eller spyware, men derimod forskellige former for PUP og der er forskel fra det ene sikkerhedsfirma til det andet, hvad de definere som PUP. Derfor kan du sagtens få nogle programmer med som du ikke ønsker selv om du skanner installationsfilen.:disappointed:

(hans) #53

Det var så i de gode gamle dage at det kunne give en hvis form sikkerhed. Men selvfølgelig er det også gennemskuet af de cyberkriminelle.

(f-arn) #54

This topic was automatically closed 14 days after the last reply. New replies are no longer allowed.