Dublikatsøgning med ccleaner

kan jeg uden risiko fjerne dubletter -ser ud som dubletterne programmet finder alle er oprettet på samme tid -i samme sekund
-men om programmet i givet fald vil frigøre mere end en enkelt GB er nok tvivlsomt

hvad er andres erfaring?
var bange for det også ville fjerne dokumenter, hvis de hed det samme men ligger i hver sin mappe
derfor jeg ikke har brugt dublikat–søgning før --men endnu uden at fjerne

har forsøgt mig med så procent, ser ud til at virke -
men det der fylder er 7 IMG billeder af samme navn - op til 2 MB -skønt de er gemt i jpg
og ser ud til det er ligegyldigt om de er gemt direkte på denne pc eller overført fra for-forrige

så kan der vist godt lukkes

Hejsa :slight_smile:

Det har jeg aldrig selv prøvet, men Windows gemmer altså en del backup filer i tilfælde af at dem den bruger bli’r beskadiget.
Kan du ikke lige fortælle hvad du har fjernet :question:

Hej

I første omgang sad jeg manuelt at slettede dubletter -navnlig af IMG Jpg billeder
–men også af hvad der havde med office og virusprogram at gøre
der så vendte tilbage med dublet efter genstart

og mappen med navnlig billeder fra alle tidligere, -havarerede og/eller udskiftede pcer -ikke SÅ mange -
dels overført via klon- tror jeg
men navnlig USB penne der err overført til stadig større og til sidst til pc
–grunden til der er/ var flere eksemplarer af samme foto i forskellige mapper

men der ser nu ud som der stadig er en kopi af hvert foto -der er nok en logisk grund jeg ikke kan gennemskue

–men opsamlingsmappen opgav jeg sidde og slette manuelt
overførte ddet hele til USB pen
kopierede indholdet af hver enkel undermappe over i en ny -med nyt navn (nr på billeder)
i håb om dublikatfinder ikke ville finde “dubletter” -men viser stadig at der er 2 - 3 billeder med samme navn

La’r du Ccleaner slette dem?
Hvilken version a Ccleaner bruger du?

Nyeste ccleaner free 5.74.8198
slettede en del/ nogle manuelt inden jeg flyttede over på USB pen
hvor det så viste sig jeg havde samme billede i op til tre forskellige mapper
men nogle “dubletter 6 dobbelte” havde jeg slettet manuelt inden flytning
–uden billederne er forsvundet efter flytning
OG mener de -som alle andre- " kun" optræder i TRE eksemplarer i dublikatfinder
—efter hvert billede kun optræder i et eksemplar på nævnte USB pen -eller hvad i kalder den

Forsøgte at tage et skærmbillede og sætte ind på D-drev men kunne ikke finde dublet -blandt alt andet rodet/ alle billederne -måske er der ingen
—men er jo heller ikke dubletter af dokumenter

Ser ud til dublikatfinder stadig referer til gamle sti -som 1 af de tre dubletter
uagtet jeg KOPIEREDE billederne over i -hver sin nye mappe
indholdet af hver af de gamle over i 20 nye mapper
skulle måske have -klippet dem ud af mappen, og slettet den
før! jeg satte dem ind i de nye mapper -vil jeg prøve/ FORSØGE en anden dag

FORUDSAT jeg så kan få billederne til kun at fylde en tredjedel af det de gør nu

Vil du godt sikre dig, at i hvert fald et par af filerne, ikke længere fysisk eksisterer hvor Ccleaner finder dem. :slight_smile:

Hvis de ikke gør, prøv så at nulstille Windows fil index.

Åbn Kontrolpanelet, og sæt det til at vise ikoner. Find og åbn indeksering.

Klik på avanceret og nulstil.

3Capture_cr

Hjalp det :question:

ja næsten - når jeg skriver næsten er det fordi jeg stadig har to mapper med samme indhold ser det ud til på D drevet
–heraf en en der hedder skrivebord
nej finder de- drevet og så undermappe af D-drevet
vil flytte frem og tilbage mellem c- og D- drev en anden dag så der kun ryger een med tilbage

P.S. nævnte USB-drev/ pen har i tidernes morgen været brugt til backup til dokumenter og billeder -der åbenbart fylder 18 GB –
tør jeg ikke slette --men vil defragmentere drev - når jeg får flytter alt indhold over på pc = c-drev

–og det med at nulstille -lod den køre et par timer og slukkede så
virkede ikke da jeg trykkede ok, jævnfør din beskrivelse
men først da jeg - på c-drev- brugte stifinder, egenskaber, diskoprydning
og når jeg så ville rydde op i systemfiler var der sat flueben indekser indholdet
og det var her den så begyndte at arbejde - sikkert i tomgang? men lød nu som et helt tærskeværk -også strømforbrug-- i et par timer hvorefter jeg slukkede

i dag tog det kun et øjeblik skønt der var flueben ved indeksering

jo det virkede godt nok at nulstille indeksering som du skrev, men lige meget hvor mange gange jeg forsøgte gik den i stå efter 720 filer
og hvordan jeg fik nulstillet indeksering på D-drevet kunne jeg ikke lige gennemskue -eller sker måske automatisk

nåh er vist mig der er et forfærdelig rodehoved -apropos brugt som gammel backup og lykkes mig at kopi af D-drev på D-drevet, -med ekstra mapper -hvordan det så lige skete

Sorry! må vist have været min egen fejl --men tak for i fik mig til at have tålmodighed med denne pc
-og fik kigget en ekstra gang hvad der fyldte hvor

og så kan i godt lukke, tak for hjælpen og hav en god dag

Velbekomme, og så lukker jeg efter os :sunglasses: