Eksterne placeringer dukker ikke op

(Anne86) #1

Jeg har problemer med min Lenovo bærbar som kører på Windows 10 - født med W7, (men i øvrigt ikke fuldstændig opdateret, da noget går galt hver gang den vil opdatere…)

Når jeg tilslutter eksterne harddiske, usb nøgler, mp3 afspiller osv. dukker enheden ikke op i denne computer. Enheden lyser (og blæser/summer) så jeg er ikke i tvivl om, at den virker - de virker også på andre bærbare i husstanden.

Jeg har forsøgt alle USB porte, og ved at de virker, da både printer og trådløs mus fungerer i portene.
Jeg har tjekket automatisk afspilning og den er indstillet til at poppe op, hver gang noget tilsluttes. Jeg har også tjekket enhedshåndtering hvor jeg ikke finder nogle af de eksterne diske.
Jeg har forsøgt med USBDeview efter at have læst andre tråde om emnet, og har også fået fjernet en masse gamle “placeringer”, men det har ikke hjulpet - jeg ved ikke om jeg har gjort det 100% rigtigt.

(kenneth nielsen) #2
  1. Højreklik på computer> venstreklik på Administrer> venstreklik på Enhedshåndteringen - og se om der er en eller flere gule trekanter, disse indikerer at hardwaren ikke blevet installeret ordentligt eller andet er galt.

2. Højreklik på hardwaren med gul trekant og venstreklik på Egenskaber

3. Under Enhedsstatus kan du se om der er en fejlkode

4. Oplys venligst fejlkoden, hvis der er nogen fejlkode.

Her en oversigt over fejlkoder:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/310123/error-codes-in-device-manager-in-windows

Mvh. Kenneth

(Anne86) #3

Hej Kenneth,

Det er nu forsøgt, jeg har også gjort det inden jeg brugte programmet til at fjerne irrelevante USB adgange og dengang var der intet at se. Nu er der en del med gul trekant og fejlkode 28 - drivere. Når jeg opdaterer drivere ved at søge på online tilgængelige opdateringer lader det til at gå helt fint. ! Men den opdaterede port flytter sig fra “andre enheder” ned til USB og der kommer en ny under andre enheder - og der er stadig ingen af dem der fungerer…

Andre enheder|329x208USB

(kenneth nielsen) #4

Prøv at gennemgå nogle af disse metoder, der er linket og se om det løser problemet:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/330140/my-drive-does-not-appear-in-windows-explorer-view

Mvh. Kenneth

(Anne86) #5

Beklager den lange svartid - jeg har forsøgt stort set alt, og i hvert fald alt i metoderne du nævner.

Jeg er stødt på nyt problem som jeg muligvis er nødt til at løse inden resten kommer til at virke, men jeg opretter ny tråd til formålet.

(system) #6

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.