En lettere snavset computer

Hej
En PC har et par problemer.
først og fremmest, så kommer der meddelelser fra ikonet nede i højre hjørne. Det, der kommer op er bl.a. reklamer for medicin, og for “russiske brude”.
Vi har kørt MBAM, der fandt lidt, bl.a. PUP.optional.conduit og ----speedial, men det hjalp ikke at fjerne dem. Meddelelserne dukker stadig op.

Win 10, AVG pro.

—og så er der også et problem med notesblok. Den er så stor, at den ikke kan være på skærmen, og man kan ikke komme til at ændre på størrelsen. Et godt råd?

Jeg forsøger at hjælpe pr. telefon, da pc befinder sig et par timers kørsel herfra.

I skal nok ind og ændre i browserens indstillinger - Chrome er her blot valgt som eksempel -

Det vil være nærliggende at se på procentstørrelsen af det der vises på skærmen -
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026956/windows-10-change-screen-resolution

Mange tak, vaf. Jeg var ude for at hjælpe en anden, som også har win10, og dér fandt jeg ud af, at det, der kommer i meddelelser er spammails, og mails i det hele taget, når man bruger Windows eget mailprogram.

Ang. det andet spørgsmål, så er det kun notesblok, der er for stor, og det hjælper ikke med ctrl+0, ej heller med ctrl+ scroll. Det sidste bruger hun meget, så det er hun fortrolig med.

Hej
Okay, det er en popup-meddelelse knyttet til mailkontoen - - det er selvfølgelig et irritationsmoment i sig selv, når arten er som du beskriver.

Jeg har ikke noget godt bud på Notesblok, hvis det ikke på normal vis er muligt (fx med curseren) at reducere programmet til en overskuelig ønsket størrelse. Måske en der tættere på Win10 end jeg, kommer forbi med et forslag ?

Åbn notesblok-vis-zoom-gendan standardzoom.Unavngivet

Tak for forslaget, der muligvis ville virke, hvis man kunne se den øverste bjælke. Det, hun kan se, er en hvid skærm med en scroll-bjælke ude til højre, men scroll-knappen virker ikke.

Prøv at bruge genvejstasten: ctrl+0 :wink:

Hvis det ikke hjælper på selve vindue-størrelsen, så er der måske noget her:

Hvis I kan flytte den blå kant så langt ned, at den bliver synlig på skærmen, burde I kunne begynde at minimere på den.

tusind tak for hjælpen fra os begge. Det sidste råd gjorde tricket. :denmark: :smiley:
Så må der godt lukkes.

Det er jeg mand for at klare :slightly_smiling_face: