En mærkelig fliget sort figur

(HHO) #1

Jeg har en fast PC og for 1 -2 måneder siden fik jeg en mærkelig figur på min skærm, der begynder nederst på skærmen uden på windows-bjælken og fortsætter ca 3/4 op ad skærmen. Det startede med 2 små sorte paddehatte der pludselig voksede eksplosivt,til førnævnte beskrivelse,og som nu synes at være gået i stå,idet jeg samtidig bemærker at det sorte langsomt synes at forsvinde efterladende en gennemsigtig rest.der skifter farve alt efter baggrunden, og når Pc’en har stået batten over er det der er kulsort,mindsket til noget svagt gennemsigtigt, der langsomt vokser i takt med at Pc*en er tændt, men dog ikke udover,hvad den var i går. idet den synes at være svagt mindre. Endvidere har jeg taget screenshot af siden, og der er der intet at se

Af antivirus programmer har jeg Avast og Malwarebytes, der begge meddeler, at PC*en er virusfri. Endvidere har jeg forsøgt mig med CCleaner, der heller ikke påvirker figuren.Jeg håber, at i kan hjælpe

(knitter) #2

Det lyder mest som en defekt skærm. Har du mulighed for at låne en skærm, så du kan prøve, om det er det, der er galt?

(HHO) #3

Efter grundigt at have overvejet dit forslag købte jeg en ny skærm uden at have ulejliget andre og din fornemmelse var helt rigtig. Så tak for det.

Nu noget helt andet:
Min computer er ca. 10 år gammel og er ekstrem langsom i start fasen men ellers er den vist nok tilstrækkelig hurtig. men det kræver formentlig en ny tråd under hvilken kategori opretter jeg denne tråd.
Mvh HHO

(knitter) #4

Det glæder mig, at du fik løst det problem. :slight_smile:

Dit nye spørgsmål hører nok nærmest hjemme under Generel support.

(HHO) #5

Hej knitter.

Tak for hjælpen, og luk tråden :+1:
Mvh HHO

(vaf) #6

Tråden lukkes - :slightly_smiling_face:

(vaf) #7