Er det muligt for en router at blive inficeret?

Hej venner,

kan nogen fortælle mig, om det er muligt for en router at blive inficeret? Jeg får nogle fejlmeddelelser fra tid til anden.

Hej Russel18! Og velkommen til. :slight_smile:

Ja, firmwaren i en router kan godt blive inficeret, men så skal der en aktiv handling til, der udnytter sårbarheder i routerens software. Der har været eksempler på, at det kan ske, men det er meget meget sjældent, at det sker i praksis.

Hvis du er i tvivl om din router er inficeret kan du lave et reflash, dvs. en factory reset/gendannelse til fabriksindstillingerne, men ud fra hvad du skriver, at du får fejlmeddelelser, så kan jeg fortælle dig, at det er helt normalt, at netværkspakker melder fejl hele tiden. Hvor ser du de fejlmeddelelser henne? Er det i loggen på din routers ip-adresse, eller andre steder?

Dette er nøjagtigt den samme sag, der skete med mig. Skal jeg gå videre og få nulstillet min router?

Ja, det skal du.

Og det tager 5 - 10 minutter, så er den ged barberet. :slight_smile:

Husk, at oprette en sikker adgangskode til dit login på din routeradresse efterfølgende. Gem IKKE adgangskoden i din browsers adgangskodehusker, men skriv den ned på et papir og gem den et sikkert sted kun du ved hvor er.

Herefter søg efter opdateringer til firmware til din router. Den mulighed har alle ikke, men det kan være, at din router har.

God fornøjelse!

Meld lige tilbage, når du er færdig, og lad mig høre, om hvordan det går.