"Evig" genstart

(lx2ba) #1

Under opdatering (Driver Booster, - 6-7 systemfiler) kom pludselig en meddelelse (lyseblå skærm, hvor windows meddeler, at der en fejl, som skal klares, og det vil ske i forbindelse med en genstart, hvorefter der samles data, -“optælling” til 100%, hvorefter pc’en lukker ned.
Der er også en Microsoft -QR kode på fejlmeldingen, hvor Microsoft i en vejledning vejleder med en procedure, som jeg ikke kan følge, idet maskinen bliver ved med at genstarte, - og i virkeligheden er det eneste, som jeg kan gøre; slukke “hårdt”!
Hvordan griber jeg mon det an. Er der en tast (F-tast?) som kan lade mig få en chance?
Da opdateringen startede meddeltes det, at der ville blive dannet et gendannelsespunkt, så dét skulle være på plads.
Jeg kører Windows10, og den er opdateret fornylig.

(Thomas Huulbæk) #2

Hvornår genstarter den? Er det før eller efter login?

Hvilken producent er der tale om?

(lx2ba) #3

Problemet synes at være løst; men det var meget mærkeligt, som min pc reagerede, - nemlig med genstart på genstart. Så snart det så ud til, at nu var sagen i orden, så begyndte den på endnu en genstart. Derfor min overskrift med “EVIG”, idet jeg ikke på nogen måde kunne komme i kontakt.
I et andet forum, som jeg er medlem af, havde jeg også bedt om hjælp, og en venlig sjæl gav mig et forslag om at prøve forskellige F-taster, hvor han mente, at det sikkert var F12, jeg skulle bruge. Det varv det nu ikke, men pludselig syntes jeg, at jeg havde læst, at F11 kunne være en mulighed. Bingo, - nu fik jeg mulighed for at geninstallere WIN10, - og jeg skal da love for, at jeg fik nok at se til med geninstallering af MS Office2010 foruden mange andre.
Men tak, nu kører det næsten som før. Jeg tror, at jeg nok skal få skovlen under den nu.
Forklaring på, hvad det var, som WIN10 havde fundet af fejl, har jeg ikke fundet!

(lx2ba) #4

Thomas - du får mange tak for dit venlige forsøg på at hjælpe mig!
Venlig hilsen
Birger
PS: PC’en er en Medion.
B

(vaf) #5

Hej Ix2ba

Et indspark : Som du inde på, er en ny installation af Windows-systemet, plus yderligere diverse programmer, en større ting.

Derfor kan det være ganske nyttigt, at kende til hvordan man sætter Windows10 til at starte op i Fejlsikret tilstand, idet man derved får en række muligheder for at gennemgå systemet og eventuelt rette og løse et opstået problem.

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

(system) #6

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.