Facebook virus ved navn VIKIN

Hej herinde.

Er støt på en virus der åbenbart kører på Facebook og Messenger. Den skulle hedde VIKIN. Kan intet finde om den udover fra en mobilside der skriver om den. Har nogen herinde erfaringer med hvordan folk får den fjernet.??

Hejsa

En Facebook-virus er bare en virus, der spredes via Facebook. Så altså ikke Facebook som sådan, der er inficeret.

Hvor er du stødt på den?

Hej Thomas.

Tak for dit svar. Det er jeg i en Facebook gruppe der hedder “Computerhjælp Gratis”. To piger/kvinder kom med samme spørgsmål omkring det. Jeg gik ind og skrev VIKIN på Google og den eneste hjemmeside der gav et resultat desangående var denne

For mig forekommer det her faktisk også værende en lille smule mærkeligt. Det at man ikke kan finde noget om det andre steder/andre sider end denne ene.

Venligst Glinka

Ja, jeg har også fået en del links fra bekendte på Facebook. Men den er ikke anderledes end andre virus - det eneste specielle er, at den spredes via Facebook og det er ikke så usædvanligt mere.

Hej igen Thomas.

Det vil sige at den kan fjernes med et program som f.eks. ESET Online Scan, som jeg tit bruger at henvise til hvis ikke folk har et ordentligt antivirus program der kan gøre det.? Bruger selv ESET Smart Security Premium. Har brugt ESET i mange år og er glad for det. Eller er det et Malware program som Malwarebytes Anti Malware der skal bruges.??

Venligst Glinka.

Ja, normalt - men det er svært at svare præcist på uden at have virussen i hånden :slight_smile:

Okay, men så må man jo prøve sig frem Thomas. For mig kan tråden godt lukkes nu, med mindre andre har kommentarer til den.

Tak for nu så. Og god dag til dig.

Venligst Glinka.:blush:

1 Like