FEJL - Efter opdatering af Skype til version 8.51.0.86

FEJL - Efter opdatering af Skype til version 8.51.0.86

Fremkommer denne dialogboks
https://www.dropbox.com/s/fp7ldy94ming88n/skype_error_2019-08-20.jpg?dl=0

Styresystem Windows 10

Jeg har prøvet at afinstallere Skype med Revo

og installeret Skype igen – ved genstart og opstart

fremkommer dialogboksen atter.

Hvad er løsningen på opgaven / problemet ?

Prøv at se her

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/a-javascript-error-occurred-in-the-main-process/85c467a5-25a4-46bb-95a3-8baceb395bb8

Det er en, som har samme fejl som dig.

@111

tak for henvisningen - men det er ikke vedr. Skype

se C: …

Er der ingen som har haft denne opgave / problem
som vist i første indlæg ?

Jeg har været på sommerferie, og kan derfor først svare nu. Du har ret i, at den henvisning jeg lægger ikke vedrører Skype, men fejlen vedrører Java-scripts herom ingen tvivl. Har du prøvet flere browsere? Javascript skal under alle omstændigheder være aktiveret i browseren. Det er vigtigt og ud fra fejlkoderne ser det ud til at Javascript IKKE er det hos dig. Har du fået løst problemet, så giv mig lige et praj og fortæl hvordan du løste det.

Jeg åbner computeren og så fremkommer - dialogboksen -
inden at der er startet andet op - ingen browser - ingen programmer

Har du prøvet flere browsere? Javascript skal under alle omstændigheder være aktiveret i browseren.

Hvordan ser jeg om Javascript er i mine browsere
Jeg har Firefox som standardbrowser
og også Opera og Google Chrome

tak for respons og velkommen hjem fra ferie

Jeg har ikke selv Firefox og Opera på computeren, - kun Chrome, så anvisningerne til at aktivere java på disse to browsere kan være ukorrekte

Aktivér JavaScript i Google Chrome
Åbn Chrome på din computer.
Klik på de tre lodrette prikker øverst til højre.
Klik på Indstillinger og Avanceret på den side du kommer ind på
Klik på Indstillinger for indhold under “Sikkerhed og privatliv”.
Klik på Indstillinger for websites
Klik på JavaScript.
Aktivér Tilladt

Aktivér JavaScript i Firefox
Hvis du kører Windows, skal du klikke på Værktøjer > Indstillinger i Firefox-vinduet. Tip!: Hvis du kører Mac OS, skal du klikke på rullelisten i Firefox > Indstillinger.
Klik i afkrydsningsfeltet Aktiver JavaScript under fanen Indhold.

Aktivér JavaScript i Opera
Klik på “Menu”, hover musen på “Settings” og derefter hover musen på “Quick preferences” og mærket den “Enable JavaScript” afkrydsningsfelt.
Hvis “Menu bar” vises klik på “Tools”, hover musen på “Quick preferences” og mærk “Enable JavaScript” i afkrydsningsfelt.

Hver gang der står .js i din errorboks, så betyder det javascript.

JavaScript er aktiveret i alle tre browsere

billede fra Firefox

Den var svær at finde i Firefox

Jeg tror ikke det skyldes at javascript ikke er aktiveret, for de fejlmeddelelser forudsætter (som jeg læser det), at javascript allerede er aktiveret. Ellers ville den nemlig slet ikke vide, at den havde brug for de JS-filer. :slight_smile:

Som jeg læser fejlene skyldes det at Skype åbenbart er bygget op omkring Electron, som er et bibliotek til at køre javascriptkode udenfor browsere. Altså med andre ord, at man kan køre javascript som om det var helt almindelige exe-filer i Windows (hvilket er smart, hvis man gerne vil kode noget, der kan køre på flere forskellige platforme). Og så bøvler den med, at den ikke kan finde den kode, som gør det muligt at køre indenfor Electron.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig i mål, fordi jeg ikke kører hverken Windows eller Skype-klient. Men jeg kan se, at det er en fejl, som flere har fået i forbindelse af opgradering til nyeste Skype-udgave. Det kan man se, hvis man googler på “sharing-indicator.node skype”.

Derfor vil mit bedste råd være, foreløbig at gå tilbage til forrige udgave, hvis det er en mulighed. Se fx her:
https://answers.microsoft.com/en-us/skype/forum/all/skype-doesnt-open-after-updating-to-version-844040/26e9e656-a548-4287-a53d-96e049d6a00d

Jeg har prøvet tidligere versioner (hvor det virkede inden ny version opdatering)
MEN efterfølgende opdatere Skype sig selv til den nyeste version

Ja, så har jeg nok ikke så mange bud på, hvad du kan gøre i forhold til klienten. Men en af fordelene ved at de har oversat Skype til javascript er jo, at det muliggør en webbaseret udgave, som du vil kunne bruge, hvis du logger på ved outlook.com

Det kunne måske være en løsning indtil den installerede klient bliver fixet fra Microsofts side?

(bemærk: Du skal bruge enten Edge eller Chrome for at kunne få det til at spille på websiden)

Har også forespurgt på Microsoft Support - uden resultat eller svar

https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-desktop/fejl-efter-opdatering-af-skype-til-version-851086/6f841ef9-36d9-461b-a6bb-d8223b5acfbe?tm=1567794554875

så jeg venter spændt !

Ja, jeg kan se, at der er aktiv hjælp derinde. Og så længe de vedbliver med at have forslag, synes jeg naturligvis bare du slavisk skal følge dem, som du jo gør – eftersom de jo gør en større indsats end vi kunne tilbyde herinde.

Jeg må dog advare om, at det er et dårligt tegn, at de vedholdende synes at sammenblande java og javascript. Jeg har virkelig vanskelig ved at forestille mig, hvorfor det skulle kunne hjælpe at du afinstallerer Java, når problemet handler om et javascript-problem. Det tyder lidt på, at de “padler” uden helt at have en ide om, hvad der kan gøres… Er spændt på at se om jeg tager fejl :wink:

@Ejvindh

Blande Java og Javascript - sammenblande - Jeg må dog advare om, at det er et dårligt tegn
det er også min mening - Det tyder lidt på, at de “padler”

Så jeg er også spændt på næste svar -
fortsættelse følger

For mig, at se, er der en bug i den seneste opdatering. Modulet “sharing-indicator” mangler på stien, så Skype kan ikke kalde biblioteket/modulet, som Skype skal bruge for, at fungere. Det ser ud til, at det ikke er inkluderet. Måske har de glemt, at pakke det med i electron-appen.

Afvent opdatering og fix. Det er mit bedste råd. Du finder ikke det modul nogen steder. (Nogle gange kan man med succes tilføje en fil til et bibliotek, hvis den mangler, men da man aldrig kan vide, hvor de rigtige signerede filer gemmer sig online, vil jeg råde dig til, at lade være.)

@ OracleJMT

TAK for rådet - som jeg vil følge
(hvis man ikke laver noget - gør man ikke noget forkert)

fortsættelse følger når der sker noget nyt

Opgaven / problemet - LØST

TAK for hjælpen

se nedenstående link

https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-desktop/fejl-efter-opdatering-af-skype-til-version-851086/6f841ef9-36d9-461b-a6bb-d8223b5acfbe?messageId=1a520705-b105-47cc-8040-864ac9e70fd3

Perfekt! Løsningen var altså at gå tilbage til en tidligere version. Så må vi bare håbe, at de springer over, at lægge den buggy version inde i Store’n. Men mon ikke også de gør det :wink:

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.