Flytning af Windows styresystem

(Niels Jørgen Skjoldborg) #1

Hej derude.
Er der nogen der ved hvor der findes en guide til at flytte en pc’s styresystem fra oprindelig placering på HDD til en nymonteret SSD? - Jeg har programmet EasUs To Do Back Up, men jeg er ikke en ørn til teknisk komputersprog.

Mvh. Chifu

(kenneth nielsen) #2

Måske du kan bruge denne vejledning:

Hvordan man kloner en harddisk til en anden harddisk med EaseUS.pdf (53.7 KB)

Mvh. Kenneth

(pixxel) #3

Du får lige en vejledning mere

(Niels Jørgen Skjoldborg) #4

Tusind tak for hjælpen.:blush:

(Niels Jørgen Skjoldborg) #5

Hej igen.

Jeg får en besked om at der ikke er plads nok på mit SSD (der er 240 GB og det burde da være nok).
Hvad hedder den partion styresystemet ligger på?
Mvh. Niels Jørgen

(kenneth nielsen) #6

Styresystemet ligger på C Drevet.

Hvis det du har på din harddisk (det du vil overføre fra), overstiger 240 GB så er der ikke plads nok.

Mvh. Kenneth

(pixxel) #7

Hvis det kun er styresystemet - burde der være plads nok.

(Niels Jørgen Skjoldborg) #8

Det er netop det der er mit problem, jeg forstår ikke at jeg, hver gang jeg har forsøgt at klone til SSD, får besked på at der ikke er plads nok på måldrevet. Enten laver jeg en fejl når jeg kloner - eller også ligger der noget jeg ikke kan se på partionen med styresystemet. Hvilken mappe ligger styresystemet i og hvad skal flyttes?
Vedhæftet billed af min stifinder.

Mvh. Niels Jørgen

(f-arn) #9

Højreklik på C drevet -> Egenskaber. Fortæl hvor stort det C drev er :question:

(Niels Jørgen Skjoldborg) #10

Mvh. Niels Jørgen

(f-arn) #11

Du prøver at flytte 325 GB over på et 240 GB drev, så selvfølgelig brokker programmet sig :wink:

Har du ikke en extern HD, du kan flytte dine data filer over på midlertidigt :question:

(Niels Jørgen Skjoldborg) #12

Se nu nærmer vi os kærnen i det jeg vil ind til…, hvilke filer kan jeg slette så styresystemet kan være på det nye SSD og
kan du fortælle mig hvor disse filer ligger? Jeg har kopieret HDD til et eksternt drev,
Mvh. Niels Jørgen

(f-arn) #13

Vil du godt dobbeltchecke at du har kopieret alt over på et externt drev inden du sletter… :exclamation:

Har du CCleaner installeret :question:

(Niels Jørgen Skjoldborg) #14

Hej igen.
Jeg har ikke CCleaner installeret. Skal jeg installere den og i givet fald hvad skal jeg så rense - og navnlig IKKE rense.

Mvh. Niels Jørgen

(f-arn) #15

Nej, vent lidt med det :slight_smile:

Har du dobbeltchecket og slettet filer :question:

(Niels Jørgen Skjoldborg) #16

Hej. Nu har jeg tømt de mapper du har anvist og dobbelttjekket at det ligger på mit back up-drev, men C-drevet fylder stadig for meget (317 GB).
Er det så nu jeg skal hente CCleaner? Hvor skal jeg hente den? Og hvad skal jeg sætte den til at rense?
Mvh. Niels Jørgen

(f-arn) #17

Prøv at tømme Papirkurven, og se om det hjælper :wink:

(Niels Jørgen Skjoldborg) #18

Nåede ned på 261 GB og det er ikke nok. Hvad kan så fylde op?

(f-arn) #19

Højreklik på C drevet -> Egenskaber -> Disk Cleanup…

Egenskaber-2

Send et (to hvis det hele ikke kan være der) billede ind af det :slight_smile:

(Niels Jørgen Skjoldborg) #20

Har kørt Disk Cleanup - se vedhæftede resultat.