Generik.CKEACXE

Hej. Har i en del år interesseret mig for IT (PC arbejde). Hjælper via et frivilligheds job bl.a. en del ældre som IT-Supporter ved Ældresagen. Har også interesseret mig for rense programmer og sikkerhed.

Har en gammel ven fra min barndomstid som jeg var sammen med for nyligt. Han vidste godt jeg kunne en lille smule m.h.t. emnet. Han har en gammel Medion stationær. Den havde fået virus. (se billedet). Hans antivirus program er Norton. Det havde fundet det, men kunne ikke slette det. Jeg var så via Team Viewer ind og kigge på det. Da jeg selv bruger ESET Smart Security Premium har jeg også kendskab til deres fantastiske Online Scanner.

Så vi lod hans maskine scanne og ESET fandt virus og fjernede det som det ses, men nu er mit spørgsmål så. Kan vi regne med at det er helt væk fra hans PC.? Og hvad kan denne trojaner have lavet af ballade i hans PC.

Venlig hilsen Peter.:slightly_smiling_face:.

Man kan aldrig være 100% sikker, men jeg ville regne med det :slight_smile: I det her tilfælde er det desværre ikke muligt at sige, hvad den kan have lavet. Det ville kræve mange timers arbejde på computeren og det ville aldrig være det værd :wink:

Tak for det Thomas. Vi vil gå ud fra at det er i orden. God dag herinde og tak fordi i er her.:slightly_smiling_face::wink:.

Vh. Peter.

Tråden kan lukkes.:wink:

Venligst Peter.

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.