Giver snart op Iphone 5

Hej

Jeg har et stort problem med min Iphone og jeg kan simpelhen ikke finde et sted med en løsning eller bare nogen der kan genkende problemet.

Min Iphone 5 er begyndt inden for de sidste 2-3 måneders tid at opdaterer unden grund. Den skriver bare, at telefonen er blevet opdateret og skal aktiveres og så skal jeg skrive mit appelID ind. Jeg kan ikke bruge telefonen til andet end 112. Den vil ingenting indtil den er blevet aktiveret. Jeg kan så vælge om jeg vil aktiverer den igennem wifi eller mobilnet. Problemet er bare at den ikke vil/kan bruge mit mobilnet til at aktiverer med, den siger at serven er midlertidigt utilgængeligt, prøv igen serere. Jeg kan heller ikke logge ind på et wifi som ikke er mit eget. Det er kun fordi mit wifi er gemt på den, at den kan blive aktiveret igen og jeg kan kun gøre det hjemme. Det kan ske mens jeg er på arbejde eller midt om natten. Der er intet møster i det og det er meget meget frusterende, da jeg overhovdet ikke kan bruge den, hverken til at modtage opkald eller bruge som vækkeur, hvilket jeg gør. Det sker på vilkårlige tidspunkter.

Mvh. QQQ

Kedeligt problem, du har fået.

Jeg kan ikke genkende problemet, som jeg aldrig er stødt på tidligere.

Men var jeg dig ville jeg geninstallere én af de sikkerhedskopier, som jeg har genereret og gemt i iTunes på mine pc-ere eller i min iCloud-konto.

Så ville jeg uden besvær få genetableret alle mine kontakter, emailkonti, programmer, data. Blot ved at lægge en passende sikkerhedskopi tilbage på iPhone 5 smartphonen.

Jeg håber for dig, at du har været så forudseende, så du har én eller flere gode sikkerhedskopier liggende klar til denne uheldige situation, som du er kommet ud i?

Jeg har ikke nærstuderet de mange hits på Google, men i denne tråd:

https://discussions.apple.com/thread/6579292

…er der brugere, der tilsyneladende er kommet af med problemet ved at deaktivere “Find my Phone”. Prøv og kig den igennem og se om du kan finde et brugbart råd. Hvis ikke det virker, så prøv at google “iphone 5 keeps asking for activation”- der dukker en del op :slight_smile:

Hej begge

Tak for hurtigt svar.

Sander, jeg har prøvet det du beskriver og det hjalp intet. Jeg kan yderelige læse det som FBJ skriver og i det forum beskriver de nøjagtigt hvad der er galt med min også. Jeg har selv taget initiativ til at slå “find min iphone” fra inden jeg læste det, havde en mistanke om at det kunne være det. Det er rart at få det bekræftet og jeg prøver den guide der står der inde og ser hvordan det går.

Mange tak for hjælpen.

ps. hehe ja, burde selv havde fundet på de søgeord, det er lidt pineligt:)

Mvh. QQQ