Gmail

Hej. jeg har fået en mail fra en bekendt. det ser umiddelbart ud som om den kommer fra den bekendte, men bag min bekendtes rigtige mailadr. står, i parentes (info@infoaxe.net).
jeg har naturligvis slettet mailen.

Er hendes konto hacket og er der en god opskrift på hvad man gør?

Hej Laur
Det var godt du ikke åbnede den email fra din bekendte. Der er her tale om et Browser Helper Object ofte forkortet BHO.
Objektet bliver normalt installeret på computeren sammen med et andet program, som man selv har valgt at installere. Uden onde hensigter kan programmet være til hjælp, når man færdes på internettet ved at tilføje nye funktioner til browseren.
Desværre er en stor del af disse objekter spyware, da de ofte rapporterer tilbage til deres producenter om klientens færden på internettet. Således placeres disse ofte uden brugerens viden på computeren.
Der er i det her tilfælde tale om dette infame stykke spyware:

http://www.microsoft.com/security/portal/threat/encyclopedia/Entry.aspx?Name=Spyware:Win32/Infoaxe#tab=2

Det er en gammel kending som har floreret i nogen tid. Og nej, din bekendtes email er ikke blevet hacket. Det ser bare sådan ud. Emailadresser florerer åbenlyst på nettet og kan ses af alt og alle, også af lyssky personer. Det eneste der er at gøre ved den slags emails er, at slette dem uden at åbne dem.

Super. Tak for det. Tråden kan således lukkes her.
LAUR

Jeg lukker så efter os. Hvis du får brug for hjælp en anden gang skal du være velkommen. Husk at slette emails fra afsendere som du ikke kender, eller som ser mistænkelig ud :wink: