Google i Epic

(hans) #1

Epic skriver i deres FAQ at hvis man er logget ind på sin Gmail, så kan google spore ens aktivitet i Epic.

Men vil det omvendt sige at hvis man ikke er logget in på sin Gmail, eller anden google konto, så kan google ikke spore ens aktivitet i google når man bruger Epic ?

Her sakset fra deres FAQ

Should I log into Gmail when I use Epic?

If you’re doing searches via Google in Epic, then we would strongly recommend you not log into Gmail while using Epic. Google’s new privacy policy allows it to aggregate your personal data across all its services. So if you’re logged into Gmail, then Google can track your searches.

(OracleJMT) #2

Ja, det betyder sådan set bare, at den profil du har med Google bliver tracket, og koblet sammen med den “nye” ip-adresse, som Epic giver dig, ikke din rigtige.

Spørgsmålet er da, om du, uanset at du kun bliver tracket på den alternative IP og i din user agent og Google-profil, ønsker den tracking under alle omstændigheder. Microsoft indsamler endda al data om dig bare du bruger Windows, og det er endda din rigtige identitet, når du ikke bruger Epic. Det er prisen for, at bruge de store spilleres tjenester, om det er Microsoft, Google, Apple, Facebook osv. Epic kan kun beskytte dig i browseren.

(hans) #3

Er det så kun når jeg er logget in på f.eks gmail ?

Den tracking ønsker jeg så ikke, og så er det om det sker, hvis jeg bruger Google Chrome uden at være logget in. For så vil jeg ikke bruge Chromen i Epic.

Det er så et faktum, som der ikke kan gøres noget ved.

Ja det er jeg helt med på.

(OracleJMT) #4

Ja, kun ved brug af Google, uanset hvilken af deres tjenester. Ellers skal du ikke bekymre dig.

Men da Epic har fjernet de ting ved Chrome-motoren, som er Googles - så skal du ikke være bekymret for brug af Epic, da den er specialtilpasset.

Men bruger du selve Google’s tjenester, vil Google forsøge, at tracke dig videre ved den IP, som du har - ikke din rigtige, men den du tilfældigvis bruger. Hvis du ikke bruger Google’s tjenester, skal du ikke bekymre dig om Google.

(hans) #5

Jeg er ikke bekymret over den google som er i Epic.

Men jeg er ikke hel sikker på at jeg har forstået det :thinking:

Hvis jeg ikke er logget på en google konto, og bruger Google Chrome som søgemaskine i Epic, så vil min aktivitet kun nå til den IP som Epic som har tildelt mig, og ikke den rigtige ?

(OracleJMT) #6

Med Google Chrome søgemaskine, går jeg ud fra, at du mener en almindelig Google-søgning.

Ja, det er en Google-tjeneste. Når du bruger en Google-tjeneste; Gmail, Youtube, Google Drive, Google Søgning, Google Photos, Google Maps, Google Translate osv. så tracker Google dig på den ip de kan se, (Når du bruger Epic er det ikke din rigtige IP, der bliver tracket, uanset hvilken tjeneste du bruger. )

Hvis du ikke bruger Google-tjenester, bliver den IP du bruger i Epic ikke tracket af Google. Din rigtige IP bliver aldrig afsløret i Epic, uanset om og hvilken tjeneste du måtte bruge, eller ikke bruge. Der er altid VPN på din forbindelse ved brug af Epic.

(vaf) #7

Kun forudsat at den krypterede proxy er aktiveret til On -

Man kan kontrollere isp-adressen her, enten sat til On eller Off https://www.whoismyisp.org/

Forøvrigt Godt Nytår :slightly_smiling_face:

(hans) #8

Så har jeg forstået det

Det er den altid her.

Godt link :wink:
Jeg er langt nede i det tyske.

Tak og forsinket godt nytår til alle herinde.

(vaf) #9

Jeg var igår inde på en vpn-udbyders side, hvor en DNS leak test var at finde - testede, en efter en, de lokaliteter der er til rådighed. Den franske forbindelse viste sig sårbar, de øvrige viste safe - prøv selv her https://www.vpnunlimitedapp.com/en/info/specials/privacytest

(hans) #10

100 % uanset hvor jeg befinder mig i verden :ok_hand:

Det var godt den hurtigste rejse jeg har prøvet :wink:

Det er et godt link at have i baghånden, hvis man skulle føle for at skifte VPN udbyder eller land.

(system) #11

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.