Gratis kontra betalt antivirus

Jeg faldt over dette på Metroxpress:

Jeg er ikke helt enig, har man mon bøjet noget Peter Kruse har sagt?
Branchen har da hårdt brug for en fornuftig indtjening hvis den skal bestå.

Mvh.

" Derfor skal du droppe de dyre antivirusprogrammer " - det er en modig udmelding, men derudover som jeg læser videre, ikke noget nyt under solen. Det er de samme trusselsmomenter vi skal være opmærksomme på, som vi plejer at skulle holde øje med, og sikre os imod.

Siden jeg gik fra gratis- til betalings-sikkerhedssoftware, har jeg ikke haft behov for at se mig tilbage.

Jeg har licens til tre enheder, med en udgift på under 300 kr. årligt i dagens priser. Jeg bliver serviceret og behandlet som kunde, og ikke som et nummer i en række. Opstår der et problem, er supporten direkte og kun en mail væk - det er tryghed.

Både gratis- og betalingsprogrammer er blevet bedre og mere effektive som årene er gået. Det har producenterne været nødt til og at indarbejde, dels pga. det øgede pres fra forskellige udefrakommende trusler, og af konkurrencehensyn.

:slight_smile:

Den artikel er ikke særlig seriøs.

De slår på at man skal have sit java opdateret. Hvem bruger lige java nu om stunder :slight_smile:

+1. Det virker som en af de sædvanlige “sensations” overskrifter, og den test de linker til er snart et år gammel.

Tror også det er den optimale løsning, hvis man ikke gider nørde med det. For et års tid siden, gik jeg den modsatte vej, da min sikkerhedspakke begyndte at drille.
Bruger nu en blanding af gratis og betalt, og føler mig mindst lige så godt beskyttet.

De som gider har sikkert læst indslaget nu, så luk bare igen.

:+1:

Ok, så lukker jeg efter os her :slight_smile: