Hacked ?

(Michael) #1

Hej her inde.

Jeg har gennem noget tid nu været ekstra opmærksom på min PC’s ydeevne og hvad den bruger resourcer på.
Jeg kan starte med at sige at PCen har været uden password til at logge ind i windows fra den blev købt til ca Januar i år.

Jeg var sammen med en som gik meget op i at vide præcis hvad jeg lavede og hvor jeg var…
I den sammenhæng (tror jeg) hun måske har allieret sig med en som har forfærdelig meget forstand på computere…
Jeg har en ide om at de har lagt noget ind på PCen som ikke bliver fjernet ved nulstilling af PCen eller forskellige spy/malware removal tools.
Jeg skal forklare hvad jeg oplever:

Til tider kører PCen super godt, jeg spiller for det meste Fortnite, og når PCen kører godt, kan jeg: Spille Fortnite, Streame fra OBS Studio til Twitch, Have discord åben og have et “call” i det. sommetider også dele skærmbilledet der igennem.

Andre gange kan den knap nok køre Fortnite alene. Prøver jeg at streame eller have discord åben(bare en af tingene) Hakker Fortnite ret meget.

Jeg er opmærksom på at Windows kan opdatere i baggrunden og forskellige apps kan gøre det samme…
Men efter dette er undersøgt og intet opdatere, og den stadig kører ret dårligt, undre jeg mig.

Det skal lige siges at jeg holder tæt øje med mine forskellige Konti (Google, Microsoft og Apple ID)
Jeg kan under senest anvendt enheder se at der er nogle der med success logger ind på dem alle og har kaldt deres enheder noget der minder om navne på mine egne enheder, problemet at bare at de ikke formår at skrive det korrekt.
Så jeg er slet ikke i tvivl om at der er noget som slet ik er som det skal være.

Jeg er ikke lige computer ekspert, så ved ikke hvor jeg skal starte eller hvad jeg skal gøre.

Jeg fik en helt ny iphone 8 d. 11/1-2018, og allerede efter 2 dage, begyndte den at opfører sig mærkeligt,
udover det, så opladte jeg den da jeg fik den, den holdte strøm i 2½ dag selvom jeg brugte den konstant, allerede nu (og faktisk allerede et par dage efter jeg fik den) begyndte den at bruge overdrevet meget strøm.
Vi snakker om den ikke kan holde sig en hel dag selvom den næsten ikke bliver brugt.
udover det har jeg været udefor at jeg har haft brugt 10GB data på under 5 minutter(Det jeg brugte den til på daværende tidspunkt var at være på telenor’s hjemmeside. da det skete slog jeg fra at ALLE mine apps udover facebook messenger måtte bruge celluar data, men kun WIFI,
Dette med at den brugte 10GB data skete så igen…

Jeg har snakket med Apple’s support hvor hende dimsen garanterede mig at min telefon var sikker hvis den havde den sidste opdatering til IOS. Jeg har så læst flere steder at det godt kan lade sig gøre alligevel. Selv ved jeg ikke hvad jeg skal tro.
Men Telefonen er til dels holdt op med at lave underlige ting. det eneste der er nu er somme tider får jeg en push meddelelse om at der er besked fra en på Snapchat eller Messenger, når jeg så kommer ind, er der intet.
Og så bruger den stadig sindssyg meget strøm.
Har været oppe hos telenor hvor de kørte en test på den som fortalte hvad strømmen gik til. og i den test så det ud som om batteriet holdte fint…

Jeg er ikke i tvivl om at min eks er i stand til at finde frem til en person som kunne hjælpe hende med dette(både PC og Telefon). såh, nu er spørgmålet, er denne pc DOOM’ed eller?

Jeg ved godt at det er temmelig meget jeg har skrevet, men alt dette har foregået over et år ca. og personen som “måske” har noget med det at gøre har haft adgang til PCen (fysisk), hvor jeg ikke har været hjemme, så jeg tænker at muligheden er tilstede.
Især fordi dagen før vi gik fra hinanden sagde hun til mig at det nok var en god ide jeg ændrede min kode til mit nemID, Kan ikke huske hvorfor… Men det gjorde jeg jo så uden at tænke over det.
Da det så skete, hun ringede til politiet og anmeldte mig for at have truet hende og børnene med en kniv, (Hvilket jeg absolut aldrig kunne finde på), så kom de jo selvfølgelig og hentede mig… EFTER jeg var blevet hentet kunne jeg følge med fra side linjen hvordan alle mine koder til alle mine ting blev ændret så jeg ikke kunne komme ind på dem. uderover det spærede hun alt i mit abdonoment så jeg hverken kunne skrive eller ringe til nogle… Dette viser bare hvad hun er i stand til, så igen, jeg er “Næsten” ikke i tvivl om at der er et eller andet galt her. og det håber jeg så at i kan hjælpe mig med at finde ud af.

.-. Tazzie .-.

(OracleJMT) #2

Hej MazterTazzie. Og velkommen. :slight_smile:

Jeg kan ikke og skal ikke gøre mig klog på din situation hverken juridisk, sikkerhedsmæssigt, eller privat. Men det du fortæller lyder jo umiddelbart som noget værre hø og virkeligt forfærdeligt for dig - uden at jeg har kendskab til mere, end du skriver.

Uden at jeg overhovedet har beføjelser til, at udtale mig juridisk - jeg er ikke advokat, - så vil jeg mene, at du har en god sag, uden jeg vil udtale mig mere om det.

Rent sikkerhedsmæssigt tror jeg ikke det er så slemt, som du siger. Men jeg har selv været der engang for mange år siden, så jeg ved hvordan det er, at blive på vagt og blive bange for hvad der sker med maskinen.

Lad os håbe, der kan komme en logløser forbi og hjælpe dig, så du kan få tjekket op på maskinen. Det du fortæller lyder i hvertfald slet ikke godt. Men lad os håbe det slet ikke står så slemt til, som du frygter.

Du kan evt. oprette et spørgsmål i kategorien rensning, så er der større mulighed for, at du kan få tjekket din maskine igennem. God dag til dig. :slight_smile:

(pixxel) #3

@/MazterTazzie. Bruger du to trins login.

Appel

Microsoft

Google

(Michael) #4

Jeg bruger 2.Trins login hvor end det kan lade sig gøre.

Men der må være måder at komme igennem uden at have adgang til det. for kan jo se nogle logins på mit apple ID hvor de forsøger at kalde deres enhed det samme som mine, hvor de fejler

(OracleJMT) #5

Opret en rensningstråd. Det der lyder til, at være en eller anden form for infektion.

(Michael) #6

Well… Jeg har mødtt en englænder som er lidt inde i hacking osv. vi er blevet ret gode venner og jeg fik ham ttil at tjekke min telefon og han kunne confirm’e at der er en connection til min telefon. umiddelbart en amerikansk IP, men det betyder jo ik at det rent faktisk er en fra amerika. såh guess jeg bliver nød til at være varsom hvad jeg bruger mine enheder til og ikke have personlige oplysninger på dem

(Michael) #7

Jeg er nu 200% sikker på jeg er blevet “taget” af den her hacker. Det er meldt til politiet men de tager sig jo ikke af det. Jeg har spurgt microsoft support om hjælp. De kan ikke hjælpe.

Nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til den person som gør det her? Jeg er ret sikker på det er en der bor i samme by som mig. (Forskellige ting der siger det) jeg har virkelig brug for hjælp

(OracleJMT) #8

Uanset hvad, så kan vi ikke hjælpe dig, hvis vi ikke kan se hvad der kører på computeren. Og det foregår bedst i rensningskategorien, hvor du kan indsende logs til logløser og få tjekket maskinen. Indtil da, kan vi ikke gøre så meget mere.