Harddisk forsvinder i win 10 efter opdatering

Efter sidste opdatering falder min harddisk nr. 2 = D Drev væk

Harddisk ligger som den skal i Bios, og ses kort i stifinder, liger efter opstart

Men så pludselig er den bare væk.
Har forsøgt, at find en måde at få den tilbage ved en hjemme side under Microsoft, men kan ikke finde
noget som helst om hvordan man skal gøre.

Håber i kan hjælpe
PS! Jeg kan ikke nå at kører noget som helst i win10 før end at harddisken er væk.

Hej GerdP,

Nu skriver du ikke om det er intern eller ekstern harddisk der ikke vises - men hvis det er en ekstern harddisk så kan du prøve at forbinde harddisken med en anden USB-port for at se, om det hjælper eller ej.

Eller du kan prøve dette:
Opdater enhedsdrivere i Windows 10

1. Højreklik på Start-knappen og vælg Enhedshåndtering .

2. Udvid en af ​​kategorierne for at finde navnet på din enhed, højreklik på det og vælg Update Driver .

3. Vælg Søg automatisk for opdateret driver software .

Hvis Windows ikke finder en ny driver, kan du prøve at kigge efter en på enhedsproducentens hjemmeside og følge deres instruktioner.

Ellers kan du prøve at geninstallere driveren ved at gøre følgende:

1. Åbn Enhedshåndtering, højreklik på navnet på enheden og vælg Afinstaller .
  2. Genstart din pc, og Windows vil forsøge at geninstallere driveren.

Mvh. Kenneth

Jeg kan ikke nå dette den forsvinder for hurtigt.

Harddisken er harddisk nr. 2 indbygge i Desktopmodellen, og har virket upåklageligt,
men har på det sidste kunne forsvinde ved opstart fra slumre tilstand.

Men efter sidste store opdatering fra Microsoft win10 forsvinder den næsten med det samme der kan gå 1 - 1½ min, hvis jeg er heldig

Har forsøgt at finde dreiver hos producenten Hitachi model: HDT21064SLA360
men har ikke kunne finde nogen.

Måske købe en ny harddisk, men alle mine vigtige dokumentet billeder m.m. ligger på dette drev som er et D: drev

v h
Gerd

Hvis du har mulighed for det, så kan du prøve at rulle opdateringen tilbage på følgende måde:

1) Åbn startmenuen og klik på tandhjulet for at komme til Indstillinger

2) Klik på Opdatering og sikkerhed og vælg Genoprettelse i venstre side

3) Under Avanceret start klikker du på Genstart nu

4) Vælg Fejlfinding og så Avancerede indstillinger

5) Vælg Gå tilbage til den tidligere version og følg så instruktionerne på skærmen.

Og derefter se om D-Drevet vises - håber det lykkes for dig.

Mvh. Kenneth

Jeg forsøgte, men det var tilsyneladende ikke muligt, at genskabe tidligere version,
så jeg kunne nulstille i stedet for, det ville jeg ikke så jeg annullerede det hele.

PS! Har op serveret noget mærkeligt når jeg genstarter min maskine forsvinder min Harddisk nr. 2 D-Drevet
i min bios

Hvis jeg slukker min PC så komme Harddisken frem igen, i min bios

Den burde da også fremkomme ved genstart.

Hvorfor gør den det ikke ved genstart?
Har du nogen ide om dette, det er måske der fejlen ligger.

Måske du skal have opdateret din BIOS.

Har du prøvet at starte din pc i fejlsikret tilstand https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode for at se om samme problem forekommer der :question:

Mvh. Kenneth

I fejlsikret tilstand fungere det perfekt D: Drev blev der hele tiden
Så hvad gør jeg så ved det.
Jeg har altid haft en vis respekt på at opgraderer min bios, fordi hvis alt går galt, risikere man så ikke at hele maskine går ned, og ikke kan startes igen

Hvor finder jeg en opgraderet bios, of hvordan kan man vide si sikker på at det er den rigtige bios, som man henter

v h

Gerd

I fejlsikret tilstand: prøv at gå ind i enhedshåndteringen og se om der vises en gul :warning: ud for en af enhederne og evt. om der vises en fejlkode - oversigt over fejlkoder i dette link:
https://support.microsoft.com/da-dk/help/310123/error-codes-in-device-manager-in-windows
og om der vises, at der er en konflikt med en anden enhed på din pc - deaktiver den enhed der er i konflikt med din enhed.

Vedr. BIOS opdatering af din pc ved jeg også at det kan gå galt, så det springer vi over. Men hvis du vil vide hvilken BIOS du har på din pc, så kan du bruge Speccy, der også kan fortælle dig om en masse andre ting om din pc.
Speccy kan hentes her: https://filehippo.com/download_speccy

Mvh. Kenneth

Hej Kenneth

Jeg har forsøgt alt, men det med opdaterer Bios, har jeg lagt fra mig, det var for besværligt
Ny driver til Hitachi kunne jeg ikke finde, den jeg fandt, blev afvist af min BullGuard.

Så pillede jeg harddisken ud satte den i harddisk læser som jeg har satte stikket i en USB,
og vupti, så kunne jeg læse se og arbejde med mit d: drev
Men der kan jeg ikke have den siddende til evig tid, så jeg købt mig en ny SSD harddisk på 482 GB
og monterede den i PC i stedet for, så nu er jeg begyndt, at overfører alle mine date til den

Inden da havde skifter ledninger til den gamle Harddisk D:drevet, både strøm og den til moderbordet,
men den blev ved med at lave den samme fejl

Så nu kører den med den nye og jeg kopierer alle filer over på den ny Harddisk. (det tager lang tid)
Tak for hjælpen
Gerd

Hej Gerd,

Jeg er glad for at høre, at det lykkes for dig.

Det var så lidt :wink: fortsat god sommer til dig.

Mvh. Kenneth

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.