Hjælp til xampp

Kan nogen hjælpe mig med et problem, jeg har med xampp? Jeg har netop været inde og opdateret WordPress samt en del plugins. Der var meget, fordi det er længe siden, jeg har haft den åbnet.
Nu kan jeg slet ikke komme ind på noget som helst, fordi jeg får denne fejl:

“Parse error: syntax error, unexpected ‘private’ (T_PRIVATE) in C:\xampp\htdocs\wptest\wp-content\plugins\my-custom-css\pages\myphp\Edit.php on line 257”

Nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre?

Når du taler om, at du har problemer med xampp, er det så fordi du er begyndt selv at hoste din side? Eller er det bare en installation på din hjemmecomputer?

Hvis det er en voldsom opdatering af Wordpress kunne jeg måske forestille mig, at du er ude i noget, der er forårsaget af en forældet php version for din server. Jeg har ikke selv stor erfaring med at køre min egen xampp, men mon ikke en form for opdatering af den vil kunne hjælpe på det.

Hvis det derimod er en fremmed webhost, som du jo har kørt med tidligere, tænker jeg at det første du kunne forsøge var at se, hvilken php-version de kører med. Og du skal nok regne med at den skal lægges op på minimum v7.

Min side er hosted hos AZEhosting. XAMPP har jeg på min PC for at tjekke ændringer på min side, før jeg opdaterer. Men min side er lavet med Piwigo CMS, og det er jeg ikke helt tilfreds med, så jeg eksperimenterer med WordPress.
Det ser dog ud til, at jeg må opgi’, for jeg kan få lavet det meste af forsiden, men når jeg så vil have et galleri på, så kan jeg ikke komme videre.
Jeg er også ved at undersøge, hvor jeg - mod gode ord og betaling - kan få lavet min side.
Jeg har kæmpet med dette siden min side brød ned for et par år siden.
Min søsters side gik ned i efteråret, da one.com opgraderede PHP på deres server. Hendes side var også lavet med Menalto CMS, og hun har ikke fundet en løsning endnu.
Jeg har også overvejet at lære PHP-programmering, men jeg orker det næsten ikke. Det HTML, jeg lærte engang, og som jeg lavede min første side i, det er også blevet forældet.
Her er det, jeg har opnået indtil videre.

Jeg vil lige forsøge at opdatere XAMPP.

Jeg fandt line 257 med dette “private”. Hvad kan jeg gøre med det? Bare slette den linie?

Min XAMPP er v.7.2.12, apache v.2.4.37, PHP v.7.2.12, så det er vist nogenlunde ny., og behøver ikke opdatering.

Ja, Xampp virker til at være opdateret. Jeg har søgt lidt videre, og det ser ud til at fejlen kommer fra et plugin, som du har installeret:

Den ser ikke ud til at være opdateret til seneste WP-udgave, og måske ligger fejlen der (selvom det godt nok kun er 14-dage siden den blev opdateret…). I hvert fald vil mit første råd være, at prøve og se, hvad der sker, hvis du deaktiverer det plugin.

Hvis det viser sig, at problemet er der, så kan du enten overveje om det er vigtigt for dig at beholde det, du kan vente og se tiden an om der kommer en opdatering, eller du kan prøve at lave “klamp-og-fusk-AS” for at få det til at virke nu og her.

Hvis du vælger det sidste, så kan jeg se, at der er nogle steder, hvor man foreslår at fixe problemet ved at fjerne selve “private” markøreren. Jeg vil ikke anbefale, at du bare sletter hele linjen. Og jeg kan heller ikke love dig, at det ikke giver problemer i anden sammenhæng. Private-markøren handler om, hvor lang en rækkevidde en variabel har, og her vil man normalt gå efter at den skal gælde så kort som muligt, fordi man ellers kan risikere, at den samme variabel optræder med forskellige funktioner. Men ved at fjerne “private” giver du den længere rækkevide.

Så fik jeg det endelig til at virke igen. Jeg prøvede at slette CSS-plugin via stifinder, for jeg kunne slet ikke komme ind på noget som helst, indtil jeg prøvede med admin-profilen. Der kunne jeg komme ind til kontrolpanelet. Dér viste det sig, at WP skulle opdateres. Det gjorde jeg, og så virkede det.
Men det hjalp mig altså ikke videre, end jeg var før.
Jeg er sikker på, at der er et eller andet, jeg ikke har forstået med hensyn til at tilpasse sitet.
Men tak for din hjælp, Ejvindh. :slight_smile:

Velbekomme. Godt du fik det til at virke igen. :slight_smile:

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.