Hvad er det?

(knitter) #1

Er der nogen, der ved, hvad der forårsager disse ikoner . De fremkommer på et billede, når jeg fører musen hen over det.
Det må være et program, der laver det, men jeg ved ikke hvilket?
Er der nogen, der kender det? Det er en veninde, der har det på sin computer, og jeg har en mistanke om, at det er en af hendes venner/børnebørn, der har installeret det.
53 PM

(kenneth nielsen) #2

Det kan være, at det er programmet din veninde bruger, der har tilføjet det efter en opdatering.

Mvh. Kenneth

(knitter) #3

Ja, men hvilket program? Disse symboler fremkommer på alle thumbnails, når man holder musen over.
Kunne være noget beregnet til at downloade billeder?

(kenneth nielsen) #4

Jeg vil gætte på det er programmet Piwigo - din veninde bruger.
Her er linket til Piwigo:
http://da.piwigo.org/

og her hvad Piwigo bruges til:

Mvh. Kenneth

(knitter) #5

Min hjemmeside er lavet med Piwigo, og det er derfra, screenshot er taget, men jeg vil da ikke håbe, at min side ser sådan ud på alle computere, for det har jeg da bestemt ikke programmeret den til. Der er copyright på mine billeder.

(kenneth nielsen) #6

Her er hvad jeg kan se på din hjemmeside:

Bemærk uden Gem m. rød baggrund og de 4 hvide hjørner m. grøn baggrund.

Mvh. Kenneth

(knitter) #7

Tak skal du ha’; Kenneth, og symbolerne kommer heller ikke, når du kører musen hen over?
Så mangler jeg bare at finde ud af, hvor de kommer fra, så jeg kan hjælpe hende med at få dem fjernet.

(kenneth nielsen) #8

Det var så lidt - Nej, symbolerne kommer heller ikke, når jeg kører musen hen over. Det kan være at der er mulighed i programmets indstillinger til at fjerne det uønskede.

Mvh. Kenneth

(knitter) #9

Det er jo ikke kun på min side, de kommer, det er også på alle andre sider med billeder,
Det må være et program i stil med YTD, der henter musikvideoer.

(Ejvindh) #10

Det er jo nok en eller anden form for addon til brugerens browser. Det røde logo kunne ligne noget Pinterest. Den mørke cirkel med firkanten kan også stamme derfra, men det kan vel også bare være den pågældende browser, der viser at den pågældende thumbnail kan vises i stort format, hvis man klikker på den.

Jeg får i øvrigt heller ikke nogle af dem, men blot en hvid firkant omkring billedet – på alle mine browsere.

(knitter) #11

Hej Ejvindh. Jeg tror, du har helt ret, det må være en add-on der kan hente billeder til Pinterest. Jeg har somme tider fundet mine billeder på Pinterest, og har bedt om at få dem fjernet. Der er copyright på mine billeder, og jeg vil have, at folk i det mindste spørger mig, før de bruger dem.

(system) #12

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.