Hvor blev min bluetooth af?

Efter at have opdateret driverne (med ccleaner prof) i min pc (Dell Inspiron) er der ikke længere bluetooth på pcen. Er der nogen, som kan hjælpe med, hvor jeg finder et sted hvor den gemmer sig? Jeg har selvfølgelig været de alm kendte steder igennem, men der er intet bluetooth-ikon at se nogen steder.

Hej :slight_smile:

Har du prøvet at søge her :question:

Ja, det er prøvet uden resultat. På enhedshåndteringen kan jeg heller ikke se bluetooth-ikonet - og det burde jo være der. Kan bluetooth tænkes at være helt slettet fra min PC?

Hej :slight_smile:

Uden at vide hvad CCeaner pro har fjernet kan jeg ikke vide det, men ja, det kan tænkes… :pensive:

Kan du ikke lige fortælle præcist hvilken Dell Inspiron der er tale om :question:

Fortæl også lige hvilket styresystem du bruger :question:

Hej F-arn og tak for dit svar. Min pc er en Dell Inspiron med service tag: BQTQJ5J og jeg bruger Win 10. Jeg har vha CCleaner pro opdateret alle drivere og fået kvittering på at alt er lykkedes. Ligeledes har jeg opdatere med Dell updrive og også fået kvittering på, at det er lykkedes. PC’en kører efterfølgende som den skal lige bortset fra, at den ikke har bluetooth mere. Mon bluetooth kan ligge gemt et fjernt sted på PC’en og måske kan genfindes? Ellers er der vel kun den løsning at genindstille fabriksindstillinger? eller hvad? Mvh

Hej igen :slight_smile:

Åbn denne side, klik på "Find drivers

og søg på “Bluetooth”

Prøv den nederste først :thinking:

Hej igen F-arn og tak for dit svar. Jeg havde imidlertid allerede benyttet den fremgangsmåde inden jeg skrev til jer - og det løser ikke problemet. Handlingscentret viser fortsat intet bluetooth-ikon mens enhedshåndteringen kan vise det, når man trykker på “vis skjulte enheder”. trykkes der videre til “enhedsindificeringstjeneste” > egenskaber fås : Hardwareenheden er ikke tilsluttet computeren i øjeblikket. (Kode 45). Og så kan jeg ikke komme videre. Den trådløse mus vil ikke koples på PC 'eren. Kan du hjælpe ? Mvh

Hejsa :slight_smile:

Har du prøvet at højreklikke på Bluetooth og scanne for hardware ændringer :question:

Ja, det har jeg også prøvet - og der sker ikke noget. Hvis jeg prøver at forbinde min bluetooth-mus (som har virket upåklageligt indtil driveropdateringen) så får jeg beskeden bluetooth er slået fra. Problemet er, at jeg ikke kan finde, hvor jeg slår bluetooth til. Alle steder hvor jeg søger står der enten “slå bluetooth til” eller “bluetooth er slået fra”, men jeg kan ikke finde “hjemstedet” for bluetooth. Kan du hjælpe med det? Mvh

Har du, under indstillinger, opdatering og sikkerhed prøvet at køre Bluetooth “Troubleshoot” :question:

Min Windows er på Engelsk, så det er ikke sikkert det hedder “opdatering og sikkerhed” :smile:

Nu har jeg så prøvet det, og så siger den “enheden har ikke bluetooth brug en ekstern adapter”. men sådan en (bluetooth class 1 usb adapter) har jeg hele tiden haft tilsluttet en usb-port, så det er måske den der ikke længere kan spille sammen med pc-en? Jeg har også prøvet med en anden bluetooth-adapter (som virker på en anden pc), og den virker heller ikke sammen med denne pc ( PC-en skriver igen: bluetooth er slået fra). I øvrigt kan jeg ikke se nogen af adaptorerne på “denne pc / enheder og drev” det er vel også lidt mærkeligt? Mvh

Så er det derfor det ikke hjælper at lægge Bluetooth drivere på :face_with_raised_eyebrow:

Vil du godt prøve at sætte en almindelig data USB i PCen. Jeg vil gerne vide om USB porten(e) overhovedet virker :thinking:

Det har jeg gjort, og alle usb-portene virker. Ledningsmusen, som jeg har brugt lige siden den trådløse ikke virkede, har virket hele tiden. Mon det kan være noget i den trådløse mus som er blevet påvirket af driveropdateringen?

Vil du godt køre “Network Adapter” Troubleshooteren…

Hvad hedder den “bluetooth class 1 usb adapter” helt nøjagtigt :question:

Hej igen, nu har jeg gjort som du foreslog, og der er ikke noget problem med netværkskort. Jeg prøvede også værktøjet på bluetooth og her konstaterede den igen, at der ikke var bluetooth på pcen, og opfordrede til at montere en bluetooth adapter. Jeg har kontrolleret bt-adapteren og den virker. Problemet må vel så være at pcen ikke kan få forbindelse med bt-adapteren selv om usb-portene alle er ok. Hvad i pcen kan mon så være blokeret som følge af driveropdateringen?
Bluetooth-adapteren er fra DELTACO og hedder Rev3 BT-108
Mange tak for din indsats. Mvh Hans

Jeg kom til at tænke på, hvad står “Autoplay” egentlig til :question:

Autoplay er slået til.

Kan du åbne den med Stifinder :question:

Svar også på spørgsmålet ovenover… :smile:

Vil du godt nulstille Autoplay…

Når du har gjort det piller du adapteren ud, genstarter og sætter den i igen.
Fortæl resultatet :wink:

Jeg kan ikke finde nogen bluetooth i stifinder og efter at have nulstillet autoplay er musen stadigvæk inaktiv, og der er fortsat intet spor af bluetoot på pcen. Mvh Hans