Hyperlinks, handlingen er blever annuleret

Hej SpywareFri,
For omkring en måneds tid siden, fik jeg pludselig denne fejlmeddelelse i et ‘Excel’ Regneark, når jeg ‘klikkede’ på en celle med et hyperlink til et andet ark i samme projektmappe:
"Handlingen er blevet annuleret pga. begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministratoren."
Det ser ud til, at det er en gennemgående fejl i både ‘Excel’ og ‘Word’ som gælder alle Link’s.
“Systemadministratoren” må jo være mig, men det hjælper desværre ikke ret meget, da jeg ikke har de mindste idé om, hvad jeg skal søge efter.
Hyperlinks i f.eks. *.RTF filer og *.NFO filer virker som de skal, så det ser ud til, at problemet kun opstår i ‘Office 2007 pakken’ med ‘Excel’ og ‘Word’. - Håber dette var til lidt hjælp.
En lang række forespørgsler på nettet, har ikke ført mig nærmere en løsning, så nu håber jeg på at kunne få lidt hjælp fra Jer, til at få mine hyperlinks til at virke normalt igen.
Da de hyperlinks jeg har i ‘Excel’ og ‘Word’ ikke er nogle jeg bruger hele tiden, ved jeg ikke hvornår fejlen er opstået, men kun, hvornår jeg opdagede den og derfor kan jeg heller ikke fortælle om jeg selv har lavet nogle ændringer, der har været årsag til fejlen.
Med venlig hilsen … Flemming

Du kan prøve dette - men tag backup af registreringsdatabasen inden:

1) Hold Windows-logo nede og tryk R, Skriv REGEDIT i boksen og klik OK.

2) Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes.html

3) Dobbelt klik på .html og vælg Modify (Ændre)…

4) Skift værdien for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra “ChromeHTML”/“FireFoxHTML” til htmlfile

5) Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes.shtml

6) Skift værdien til det samme htmlfile

7) Genstart Pc

Hej Kenneth,
Du må undskylde, at jeg har været lidt “sløv i optrækket”, hvad angår svar på dit indlæg.
Jeg startede godt nok med at kigge i RegBasen, men i stedet for de ‘Chrome’ og ‘FireFox’ værdier du nævner, var (Standard) felterne i min RegBase helt blankte - og derfor var der heller ikke noget, at ændre.
Som nævnt bruger jeg ‘Internet Explorer 11’ og gik derfor (meget fejlagtigt) ud fra, at dit forslag kun henvendte sig til brugere af ‘Chrome’ og ‘FireFox’.
Derfor prøvede jeg lige, at lave et nyt indlæg i ‘ComputerWorld’, i håb om, at nogen dér kendte til problemet, så jeg måske kunne vende tilbage til dig hos ‘SpywareFri’, med en løsning.
Da det ikke ser ud til, at det er et udbredt problem og det derfor heller ikke vrimler med løsninger, prøvede jeg igen i dag din løsning og indsatte bare: ‘htmlfile’ i de 2 blanke (Standard) felter.
Genstartede Computeren og gik ind i et ‘Excel’ RegneArk hvor jeg havde en lang række HyperLinks - og så må jeg ellers takke tusind gange for hjælpen, for nu virker ALLE Hyperlinks igen.
Så nu har jeg da lært, ikke at drage forhastede konklussioner.
Med venllig hilsen … Flemming

Godt at det virker igen. :wink:
Fortsat god dag, Flemming

Mvh. Kenneth

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.