iCloud og windows


(ludden) #1

Indtil forrige windowsopdatering var jeg den glade bruger af iCloud som samordnede/opdaterede kalenderne på hhv min windows-PC og Ipad.
Efter opdateringen virkede iCloud ikke længere på PC’en - den siger af iCloud Drive mappen er tom. Jeg har downloaded iCloud som spurgte om den skulle reparere/downloade påny, hvilket jeg takkede ja til. Det ændrede dog ikke noget. iCloud ligger i programmer (172mb), men i “iCloud bruger” er mappen tom.
Et eller andet blokerer??? What to do???
Ludden


(kenneth nielsen) #2

Måske du kan bruge denne løsning:


eller

Venlig hilsen
Kenneth


(ludden) #3

Jeg har “boget den” og ledt med lys og lygte efter en fejl.
Jeg har været logget ind på min Apple konto, hvor jeg har kontrolleret at såvel min Windows-PC som Ipad er registreret på kontoen. iCloud programmet ligger på PC’en, men mappen iCloud drive er tom og jeg kan ikke finde en måde at få den ind/i gang igen. Blokering??
Mvh Ludden


(ludden) #4

Så kom jeg lidt nærmere en løsning:.
Mit iCloud program kan åbnes, så jeg kan se såvel den opdaterede kalender som mit personregister, men -

  • iCloud driveren mangler i stifinder (mappen er tom) og
  • iCloud mapperne i Outlook (kalender og adressekaretotek kan ikke aktiveres. = Et eller andet gør, at iCloud ikke er aktiveret i Outlook.
    Nogen der kan hjælpe??
    Mvh Luddden

(kenneth nielsen) #5

Har du prøvet at fjerne og geninstallerer iCloud til Windows? Hvis ikke - så prøv det.

Du kan bruge revo uninstaller: https://www.revouninstaller.com/start_freeware_download.html til at fjerne iCloud og derefter hente iCloud herfra:
https://support.apple.com/da-dk/HT204283 og følge guiden.

venlig hilsen
Kenneth


(ludden) #6

Det gjorde jeg så - og det virkede.
Jeg er igen kørende på Apples koordinationsprogram iCloud på såvel PC’en som Ipad’en.
Mange tak Kenneth.
Mvh Ludden


(system) #7

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.