Igen problemer med Win7 opdateringer

Samme problem som sidst. Driveren til netkortet forsvandt, så jeg måtte gendanne computeren til for nogle dage siden.
Denne gang drejer det sig om KB4093118, KB2952664 og KB980830. Jeg ved ikke, hvilken af dem, der er problemet, så jeg installerer ingen af dem, før det er opklaret.
Dette bare til oplysning.
Måske M$ vil tvinge W7 brugere over på tieren, så måske er det nu, man skal installere Linux. :slight_smile:

Hej :slight_smile:

Har du prøvet at installere dem enkeltvis :question:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/973135/how-to-download-a-windows-update-manually

Det har jeg ikke, og det kan heller ikke lade sig gøre. Jeg kunne ikke gendanne til ældre dato end 10/4, og nu er det sådan, at når jeg vil lukke pc, så står den til at ville installere 4 opdateringer. Selv om jeg går ind og fravælger de tre opdateringer, så er de valgt igen så snart jeg har lukket vinduet ned.
Jeg har forsøgt at fjerne forekomsterne af bare den ene af opdateringerne i regedit, men der er så meget, at det vil jeg ikke blive færdig med i år.
Et problem er jo. at de er hentet og klar til installation, så det nytter ikke at lukke for netforbindelsen.

Du kan prøve at omdøbe mappen med de downloadede updates…

Tak for linket. Det er nu afprøvet, og efter en genstart, så er det hele tilbage igen.
Jeg prøvede også at gå i regedit.exe, kørte som admin,
uas
satte DWORD til 0, men efter en genstart var det tilbage igen på 3 updates, der venter på at blive installeret.
Man skulle næsten tro, at der var installeret “DeepFreze” på maskinen.

Som jeg læser det ude omkring, kan det meget vel være KB 4093118 som volder problemer - og som nu skulle være trukket tilbage, som jeg forstår det.

Prøv fx at læse med her

Det glæder mig at få det at vide, så behøver jeg ikke længere at kæmpe med at prøve at fjerne de andre opdateringer. Jeg var også ved at løbe tør for idéer.
Det er så heldigt, at jeg fik fjernet så stor en del af netop KB 4093118, så den forsvandt fra updatelisten efter en genstart. Det tog mig også til kl.4 i nat. :sleepy:

Så er KB 4093118 tilbage igen da jeg startede PC i dag, og samme problem med, at jeg ikke kan fravælge noget. Jeg kan godt fjerne fluebenene, men når jeg så ser efter, så er de der igen. Og det ikon med winupdate er stadig nede ved uret, og det gule udråbstegn er stadig på sluk-knappen.
Det er sikkert fordi jeg satte netkablet i igen, da jeg troede,problemet var løst, og så er skidtet blevet hentet igen…
Jeg har ikke meget lyst til at formattere maskinen, for jeg har alt for mange programmer, der skal installeres igen, og have ændret settings, men hvis jeg lader maskinen installere den update, så er driveren til mit netkort fjernet igen.
Jeg har et seriøst problem her, og jeg vil være meget taknemmeæig for ethvert forslag til at løse det.

Måske dette kan hjælpe…

Hurra, det ser ud til at have virket. Det er i hvert fald ikke kommet tilbage efter genstart.
Det var ikke det hele, jeg kunne udføre, men det, jeg kunne, lader til at have virket.
Tusind tak. :heart_eyes:

—Og så er problemet - næsten - tilbage igen. Den eneste forskel er, at nu er opdateringerne klar til at blive hentet. D.v.s. at de ikke længere vil blive installeret, når jeg slukker pc’en.
Jeg kan stadig ikke fravælge dem. Jeg må jo prøve linket igen, og så se, om jeg kan finde en udvej for at udføre det, jeg ikke kunne udføre i første omgang.

Er det en Home eller Pro version du har :question:

Det er Win7 Ultimate

Prøv om den kan blokeres sådan her…

Det hjalp desværre ikke. Jeg udførte alle øvelserne, og lod den så installere opdateringerne, men er nu i gang med at gendanne , fordi den igen fjernede driveren til netkortet.

Måske er det bedst at skjule den opdatering, når den viser sig igen, og vente til der foreligger mere information.

Der er flere der har problemer med KB4093118 efter re-lanceringen - -

Yderligere info her - -

Sjovt, at så mange har problemer med den opdatering, og der så ikke bliver gjort noget ved det.
Jeg for mit vedkommende har problemer med, at den fjerner driveren til mit netkort, og det synes jeg ikke, jeg har set andre, der har.
Nu har jeg skjult dén opdatering, og og sat programmet til at fortælle mig, når der er opdateringer, men lade mig selv vælge, om jeg vil hente og installere dem. Upraktisk, men pinende nødvendigt.

Dette emne blev automatisk lukket 7 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.