Ingen morgenkaffe og den gamle er gnaven og demotiveret

Den gamle er gnaven,kaffemaskinen er gået i stykker, så ingen morgenkaffe men masser af galde.

Som en service skriver jeg først det som mange tænker, og så slipper i for at bruge tid på det: :coolgrin:

“Skal han nu fylde Forum op igen med sine teorier, og bedrevidenhed, og tror han virkelig at han er så klog så han kan blande sig i alt”. Sådan en P.I.T.A.

Lad mig gøre det helt klart at jeg stadig har stor respekt, og taknemmelighed, for, at der sidder frivillige herinde, der bruger deres fritid på at hjælpe andre. Det være sig “Supportere” eller " Brugere"

Men jeg vil også gøre det helt klart at der altså er plads til bedre rådgivning og vejledning i mine øjne, og nej jeg har ikke hele sandheden, men blot en sandhed.

Ofte har jeg fyldt Forum op med mine teorier, som der selvfølgelig er mange meninger om.
Og jeg ved godt at Forum er ikke egnet til store offentlige diskussioner, og Brainstorming.
Ingen gider snart heller at læse mere fra mig, men :

1. Jeg kan ikke forstå at Logløserne er så bange for at sige til brugere med Rogueware:
    “Formattering er den bedste løsning. Du risikerer at få tilbagevendende problemer”

Jeg er ikke Logløser, og jeg har ikke en brøkdel af Logløsernes tekniske indsigt, og forståelse.
Men jeg har øjne i hovedet og kan læse, og flere danske, og udenlandske eksperter har den overvejende holdning, at når “Rougeware” er på computeren er Formattering ofte, ikke altid, den bedste løsning. Da man ikke altid kan finde alt fordi det ligger så dybt, og er i stand til at “videreudvikle sig” m.m.
Og så ser vi den samme bruger herinde igen med fortsatte problemer efter rensning.
Det er langtfra optimalt.

1. Jeg kan heller ikke forstå når en bruger henvender sig med Malware, og får renset computeren, og det er tydeligt for mange, at der bruges " gratis sikkerhed", og at der findes uopdaterede programmer m.m., så slutter man af med f.eks. "

“Der er ikke mere” eller " Det ser fint ud" og " Du er velkommen en anden gang".

Hvorfor focuserer man ikke på forebyggelse langt mere, og foreslår at optimere sikkerheden ved f.eks at købe en “Komplet sikkerhedspakke” og f.eks supplere med Norton DNS Connect Safe. Og i tillæg henviser til f.eks Secunia P.S.I som en hjælp til at holde alle sine programmer opdateret når man nu ved at 80-90 % af al Malware finder vej gennem sårbarheder/uopdaterede programmer.

1. Formatter- sørg for ordentligt back up( hvis du har muligheden)-køb en ordentlig sikkerhedspakke, og hold dine programmer opdateret.
    Så ser vi dig måske aldrig igen i kategorien “Rensning”, og kan bruge tid og evner på dem der ikke vidste bedre.

Spywarefri Forum risikerer at miste sin troværdighed hvis man ikke fornyer sig.

Jeg ved godt, at det er en kæmpeopgave at forsøge at følge med i udviklingen på Malwareområdet, og jeg ved også godt at Logløserne, og andre gør deres bedste men måske skal
der andre boller på suppen.
Det er ikke min opgave at diktere hvordan logløserne, og brugerne herinde,yder rådgivning og vejledning, men jeg har en mening.

Og det jeg skriver betyder IKKE:

" Logløserne er uduelige, og mangler indsigt og viden".

Det er IKKE mit budskab.

Men det er min opgave at forsøge at forbedre og optimere hvis jeg mener at det er muligt.

Personligt er jeg ved at blive temmelig demotiveret:

Jeg gider f.eks snart ikke længere, at være " nyttig idiot" for Kaspersky, og sidde og gøre deres arbejde, og få en “finger” som tak.

Det er også stærkt demotiverende for mig, at man ikke satser langt mere på forebyggelse her i Forum. Det koster jo ikke tid men tværtimod.
Uden forebyggelse virker det for mig ikke komplet.

En demotivationsfaktor for mig er også, at der ikke er nogen Sherif herinde der styrer slagets gang, så man kan opnå større effektivitet( Strategi-Taktik).
Forkromede og stringente organisationsteorier, ja absolut, men uden mål og enighed kommer man ingen vegne.

Jeg har tidligere meldt mine tanker, og teorier ud, til de relevante personer, og nu gør jeg det så igen her offentligt.

Min eneste motivation er denne:

Jeg ønsker at være med til at optimere Forum, og dermed hjælpe andre i den svære computerverden.

Roser for dette indlæg forventer jeg ikke, og behovet er der heller ikke,og så visner de så hurtigt :slight_smile:

Tæsk får jeg nok, om ikke andet i tankerne, og det er prisen :coolsmirk:

Jeg tror muligvis godt, der kan gå lidt “sport” i at rense, for logløserne. Og så er det vel svært, at lade være med, at prøve at få computeren helt på benene igen, efter en infektion. Men jeg kan godt forstå din undren, Hepta. For det meste har en malware-infektion lavet så meget rod og gjort så mange skader på systemet, at en formattering vil være at foretrække.
Jeg ser da også logløsere herinde, der råder brugerne til en formattering, men dog også, at der bliver sagt: “Der er ikke mere,” eller “tid til oprydning,” - når det faktisk står klart, at en formattering vil være, at foretrække. - Det kan sagtens være, at jeg tager fejl, men det er sådan jeg opfatter det.

Det er da rigtigt at ordet Formatering ses nu og da :slight_smile:

Og lad mig slå det helt fast, at formålet med mit indlæg er ikke, at nedgøre logløsernes arbejde.
De træffer de beslutninger de mener er bedst, og de bruger da også nye værktøjer for at følge med.Og det sker da selvfølgelig ofte at brugeren får en brugbar computer ud af logløserens indsats.Selvfølgelig.

Men det sker altså også at brugeren vender tilbage med " nye" problemer, og samtidig venter nogle brugere længere tid på at blive færdige med deres tråd, fordi der simpelthen ikke er logløsere nok. Blot en konstatering, og ikke ment som " personkritik", men nogle gang skal man MÅSKE tænke i nye baner. Andre gange skal man MÅSKE bede Hepta om at holde k… hvad ved jeg. :long:

Andre gange kan man sidde med en del af løsningen på en tråd i " Rensekategorien" med f.eks “Langsom computer” men det er jo forbudt område, og så kan man pænt vente i 14 dage på at tråden lukkes,(eller flyttes), og så mangler der måske lige flødeskummet så løsningen blev optimal, da supporterne selvfølgelig er ganske almindelige mennesker der ikke kan tænke på alt.
Andre gange kan en supporter finde på at sende en PM, og skrive:

" Kan du ikke lige klare den" :slight_smile:

Fint fordi det er optimal brug af de forhånden værende ressourcer :coolsmile:

…Ja kaffe er vigtig. Hva’så i dag. Fik du så købt en ny kaffemaskine? :slight_smile:

…Ja kaffe er vigtig. Hva’så i dag. Fik du så købt en ny kaffemaskine?

Kaffemaskinen snurrer lystigt men …

Der skal mere end Espresso til at fjerne den dystre mine :ohh:

Umiddelbart kan jeg ikke ane nyt bryg i horisonten.

Det kan godt være, du tilstræber at være saglig, hepta, men jeg synes på ingen måde det lykkes, fordi du konstant og hele tiden bringer din egen person i fokus.

Prøv evt. med en 100 % nøgtern argumentation en anden gang. :slight_smile:

Pablo den opfattelse du har af mine motiver, og hvad jeg ønsker skal være i Focus har du nævnt en del gange nu, og den opfattelse gider jeg ikke prøve at ændre, og du skal da have lov til at mene hvad du vil, om min person,mine motiver og min måde at kommunikere på.

Jeg kan jo ikke have forventninger om, at alle forstår min måde at kommunikere på, og mine motiver, og jeg kan ikke kommunikere så alle forstår mit budskab som jeg ønsker det.
Når jeg skriver jeg, og ikke f.eks man, er det for at tydeliggøre, at det er min private mening som jeg står inde for, og ikke for at være i focus.

Men jeg har da fattet så meget, at dette Forum ikke egner til mine indlæg, som ikke handler om det tekniske.
Og så må vi jo lade teknikerne komme til.

Jeg har intet ønske om at være i Focus tværtimod, men det er jo et motiv som jeg tidligere har fået præsenteret.

Mit motiv har stadig kun været et ønske om, at forebygge den situation at jeg mister gnisten til at hjælpe lidt med herinde. Og jeg har da et håb om at min indsats herinde vil blive opfattet overvejende positivt.
Det har ihvertfald været mit mål, og ingen er selvfølgelig uundværlig

Og så kan du, og måske andre mene, at jeg er nærtagende og i mit svar bringer mig selv i focus igen.

Hvis nogen skulle have yderligere at tilføje holder vi åbent lidt endnu men jeg ser intet formål med at fortsætte da tråden åbenbart ikke fører til det jeg ønskede.

Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde er blevet beskyldt for, at bringe min egen person i focus. Altid har jeg hørt det modsatte uanset hvor jeg har færdedes.
Men min hukommelse er måske selektiv.

At jeg skal høre det gentagne i et Forum hvor jeg medvirker for at prøve, at hjælpe andre er ærligt talt paradoksalt, og nedværdigende for mig.

Fodbold har aldrig interesseret mig men egentlig er det en fin sport hvor man går efter bolden.

Hvis nogen vil mig noget kan man skrive en PM til mig.

Lukketid >:(