Installation af ny BullGuard Internet Security

Hej Spywarefri,

Efter mange gode år med version 9.0 af ovennævnte, så er jeg nu tvungen ud i at installere en ny udgave af BullGuard Internet Security, da version 9.0 ikke længere supporteres og den kan derfor ikke forlænges med den nye licens jeg fornyligt har købt i jeres shop.

Har fra BullGuard support fået en opskrift på installation af ny version og her er jeg i den grad blevet forbløffet:

De råder mig til at afinstallere version 9.0 og genstarte min PC.

Derefter skal jeg ubeskyttet gå på nettet og hente en installer på BullGuards hjemmeside, der så vil installere den nye version.

Kan det virkelig være rigtig at et seriøst sikkerhedsfirma kan foreslå sådan en fremgangsmåde eller er jeg for paranoid ?

Du kan jo hente den nye installationsfil og have liggende, inden du afinsatallerer version 9.0 - men det ved du sikkert -

Det er nok en tanketorsk fra deres side -

Ja, hvis man skal være 99% sikker, så skal man:

1. Hente den fulde installation - altså, ikke en der downloader installationen.
  2. Afbryde internetforbindelsen.
  3. Afinstallere.
  4. Installere.
  5. Koble på igen.

Tak for svarene, og ja jeg ville meget gerne have en installationsfil liggende på min PC så jeg kan følge Huulbæks fremgangsmåde, som er den rigtige.

Problemet er bare, jeg aner ikke hvor jeg skal hente den henne.

BullGuard Support har nu 2 gange givet mig den fremgangsmåde som står i mit første indlæg i denne tråd; de påstår den måde er helt sikker.

Så derfor - kender nogen et sted hvorfra jeg kan hente en fuld installationsfil til BullGuard Internet Security ?

Det kan du formentlig gøre her ? - downloadfilen er på ca. 20, 2 mb

Klik på download og vælg styresystem -

Blot til orientering - pc-mag har i dag denne gennemgang af programmet

De har nok glemt at læse hvad der står på deres egen hjemmeside. Windows 8 + 10 aktivere automatisk Defender ( antivirusprogram ).

Bullguard kan hentes fra deres hjemmeside.

Den gamle version bliver automatisk afinstalleret.

Så fik jeg (endelig) installeret version 16 af BullGuard Internet Security og det gik helt smertefrit.

Jeg er af ‘den gamle skole’, så hver søndag aften vil jeg gerne automatisk have kørt en virusscanning.

Er det noget som man stadigvæk bør gøre ?

Og nok engang tak for de svar jeg har fået.

Foruden at holde øje når jeg er online, foretager mit sikkerhedsprogram en forudbestemt (scheduled) scan hver dag, på et selvvalgt tidspumkt - det kan/gør Bullguard vel også ?

Jo, det kan BullGuard også gøre; det lå bare langt nede i nogle menuer i den nye version :smiley:

Jeg nøjes med en gang om ugen.

Mange tak for hjælpen og så kan der vist godt lukkes her.

Ok, jeg lukker tråden :grinning: