Julegave fra Bitdefender - Gratis antivirus

Bitdefender giver os nu et gratis antivirus.

De lover at det ikke sløver overhovedet. Jeg har lige installeret det, og nej, det sløver slet ikke.

Det er også enkeltheden selv. Kun to indstillinger, som man kan se på siden: Virus Shield og Auto Scan, enten On eller Off. Skal man i karantænen, skal man klikke på “Logs”, nede i venstre hjørne.

Features:

Real-time Shield

Active Virus Control

Intrusion Detection System

B-Have (Heuristik)

HTTP Scanning

Anti-rootkit

Early Boot Scanning

Auto Scan

Som nævnt har jeg lige installeret det. Ved installationen detekterer det hvis der er inkompatibel software, og det ville derfor gerne afinstallere Malwarebytes >:(.

Jeg deaktiverede derfor Malwarebytes aktive beskyttelse, og genstartede maskinen. Men om ikke det stadigvæk ville fjerne Malwarebytes. Jeg klikkede så på “No Thanks”, og så kørte installationen pænt og nydeligt. Ingen genstart var nødvendig efter installationen.

Jeg vil godt vove det ene øje, og allerede påstå at Bitdefender`s gratis version, må rangere som et af de mest anbefalelsesværdige gratis tilbud, hvis ikke det mest anbefalelsesværdige.

Alle kan være med her. Ingen forvirrende konfiguration, ingen sløvning, ingen reklamer eller nag screens, og Bitdefenders velkendte høje kvalitet.

Det kan hentes her http://www.bitdefender.com/solutions/free.html

Jeg har haft den kørende på en virtuel XP i en uges tid, og der er lige et par vigtige ting, man skal være opmærkom på.

Eventuelle filer i karantænen kan ikke umiddelbart gendannes. Det kan lade sig ved at finde filen, og fjerne den omdøbning (.gzquar) som Bitdefender har udstyret den med.
Det hjælper bare ikke særlig meget, for det er ikke muligt at frede filer/mapper, så det er en stakket frist.
Indtil det er ændret, skal man nok være lidt forsigtig med programmet.

Der kører en laaang tråd på Wilders.

Og det har også sin egen plads i deres eget forum.

http://forum.bitdefender.com/index.php?s=48e741fbb7961259ac98c2c90640dfec&showforum=356

Tak for info Regmos. Hmm, det er unægteligt lidt uheldigt at man ikke kan gendanne og frede filer. Spørgsmålet er hvor stort problemet er. Bitdefender plejer jo ikke at fejldetektere særligt voldsomt, og skyen vil generelt hurtigt få rettet dem der måtte komme. Men lad os håbe at Bitdefender vælger at kigge på problemet.

EDIT: Det ser ud til at udviklerne allerede er på sagen http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=40732&st=0&p=170448&#e;ntry170448;

Alt andet ville være lidt for arrogant, og rigtig synd for et meget lovende program.

Du kan jo prøve at kæmpe dig gennem tråden på Wilders. Der deltagelse af flere Bitdefender folk, som har lovet at bringe kritikken videre.

Jeg vil kigge videre på Wilders tråden, som jeg kun lige var startet på, da jeg valgte at installere.

Skulle nok have læst lidt videre inden, så jeg kunne have fået den, ikke uvæsentlige, info med.

Lad os håbe de de fikser det, så vil jeg glæde mig til at anbefale det.

Det er jo Bitdefender, og jeg kender adskillige “gratister” der finder Avast m.fl. en kende uoverskuelige. Med andre ord, de aner ikke hvad de laver, men vil heller ikke købe en færdig løsning.

Ja det med enkelheden er et stort plus.

Jeg har ikke noget problem med at det bare sletter filer. Kommer der en malware installations fil ned, skal den væk med det samme. Der går det ikke at folk først skal sidde og tænke over tingene, for så kan der ske større skade. Men det skal altså være muligt at gendanne og frede filerne. Jeg tror på at de får det ordnet.

Citat: " Du kan jo prøve at kæmpe dig gennem tråden på Wilders "

Man vil gøre sig selv en stor tjeneste, at læse hele tråden på Wilders - den er et lærestykke i, hvordan et nyt stykke sikkerhedssoftware kommer i menneskehænder og under luppen.

Jeg har kæmpet mig igennem den. Og ja, sikkerhedssoftware kommer under luppen på Wilders, og udviklerne lytter og retter til.

Det ser ud til det efterhånden er blevet helt færdigt.

Bitdefender Free kan nu gendanne fra karantæne og samtidig “frede” de gendannede filer.

Tak for info Regmos.

Her er et gratis antivirusprogram som ser lovende ud.

Du hører aldrig fra den, den kører bare godt på min XP maskine.
Der er intet du selv skal bekymre dig om.

Jeg kører den sammen med Online Armor firewall, der er ingen problemer.

Jeg har ikke haft de problemer som nævnt i denne tråd - det tog cirka 10 sekunder at installere Bitdefender antivirus free, derefter skannet det computeren, det tog cirka 30 - 40 sekunder. Jeg kører det sammen med mban pro med flueben i begge felter ! Indtil nu overhoved ingen problemer. For første gang et sikkerhedsprogram, der holder hvad det lover, hvad det at bruge få ressourcer.

Bitdefender hævder på deres hjemmeside at deres antivirus free, i februar 2013, skulle være placeret på AV TEST liste, som bedre end de andre gratis antivirus AVG, Avast, Avira jeg kan bare ikke finde Bitdefender Antivirus Free, nogle steder på [url=http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-8/janfeb-2013/]AV TEST liste. :coolmad:

Lugter det lidt… :-/

Sådan læser jeg det ikke - deres Internet Security 2013 figurerer i testen, og er som jeg ser det, en promotion for deres gratis Bitdefender.

Tja bom bom, jeg syntes det ligner lidt a la vildledende markedsføring. Nå med det ændre jo ikke ved deres gratis antivirus program er OK.

Bitdefender Traffic light skulle kunne scanne Facebook og Twitter for skadelig link, men kan den det, når Facebook og Twitter er krypteret hjemmesider ( HTTPS )

Deres antivirus scanner, scanner “kun” HTTP hjemmesider, vil det sige at HTTPS hjemmesider ikke bliver scannet.

Bitdefender har deres Safego til Twitter og Facebook det virker på mig som at den scanner indefra, vil det ikke være en bedre løsning.

Her er jeg godt nok på tynd is, men der var engang i tidligere udgave af bitdefender noget med at et sted i programmet hvor der står HTTP. Der skulle man så bare skrive HTTPS.

Jeg ved slet ikke noget om det er sådan i den nye udgave, men kunne da være en mulighed :slight_smile:

Det var vist en af de svære jeg finder svaret et andet sted.