jv16 PowerTools

Jeg har modtaget denne mail fra Macecraft - jeg synes det lyder spændende.

It wouldn’t feel like the holiday season if we were to keep this
information away from you…

Just like Santa’s little helpers, everyone at Macecraft Software have been
working extra hard to prepare what can only be described as the biggest
event in the history of jv16 PowerTools and the company itself.

As you may know, we have been developing jv16 PowerTools for well over 10
years. It started as freeware, was later converted to shareware and now we
feel it is the perfect time to make history and take the software to the
next level: We want to release jv16 PowerTools as free, open source
software!

Open source software means that the software is free to use (yes, by anyone
and everyone). But also, the source code, which is the blueprint of how the
software is built and how it works, is made public and for everyone to see
and improve.

For more details and what you can do to make this possible, please see:
http://www.macecraft.com/lets-go-open-source/

Thank you and happy holidays from all of us to all of you!

Best Regards,
Macecraft Software

Hrmf…

Må lukkes - eller måske slettes((hvis dette opfattes som reklame)(dette var ikke tilsigtet))

• jeg ville blot gøre opmærksom på at at v16 PowerTools - måske bliver open source - og gratis - jeg har selv ment, at dette var et ¨stærkt værktøj¨¨

Godt nytår :slight_smile:

Og mener stadigt :slight_smile:

jeg har selv ment, at dette var et ¨stærkt værktøj¨¨

Jeg bryder lige " Radiotavsheden" for en kort bemærkning inden lukketid:

Tak for info, som fortjener en bemærkning :slight_smile:

Det er i mine øjne helt klart et spændende projekt, som Jouni har gang i, og både Jv16Powertools , og " Open source" er stærke værktøjer, og sidstnævnte har aldrig været det store emne i dette Forum.

Jouni er en meget spændende person med mange jern i ilden, og er i min øjne en ildsjæl der ikke bare går efter “guldet”.

Det bliver spændende at følge udviklingen i den sag.

Godt Nytår til dig også :coolsmirk:

Det ville da være synd eventuelt at slette denne tråd, da manglende computer-vedligehold jo er en væsentlig problemstilling. Tænk på hvor mange helt almindelige computer-brugere, der grundet manglende computer-vedligehold oplever at deres computer lige så stille bliver langsommere og langsommere… :frowning:
Af samme grund ville jeg velkomme et eventuelt øget fokus på den dimension herinde på spywarefri eventuelt via oprettelse af en ny temagruppe… :wink:

Jeg skal så gå mod strømmen, ikke vedrørende Open Source eller det faktum at jeg - ligesom mange andre - har købt Jv16. Jeg har endda en Platinum VIP udgave.

Men jeg må erkende at jeg stort set aldrig bruger programmet. Jeg klarer mig fint med Ccleaner, og kan ikke mærke nogen forskel på om jeg bruger Ccleaner eller Jv16. Jeg ved godt at Jv16 har fået hægtet en hel masse ekstra muligheder på gennem årene, men jeg klarer mig uden. Dette får mig egentlig til at tvivle lidt på om disse programmer nu også er så virkningsfulde som de giver udtryk for at være - jeg mener det ikke.

Mange af disse programmer kan lægge en maskine død, hvis man ikke ser sig for - og gør den “almindelige bruger” så det, næppe. Man kører et program med default indstillingerne og siger ja uden at læse hvad man siger ja til. Og så går det galt. Jeg har nu ikke oplevet dette med Jv16, men er ikke i tvivl om at programmet er “stærkt” nok til dette - i ukyndige hænder. Ccleaner har mig bekendt aldrig voldt problemer.

Nu er dette ikke ment som jeg vil nedsable Jv16, jeg er blot noget i tvivl om virkningen af disse programmer.

Når dette er sagt, så er det da en frisk nyhed med Jv16 i Open Source :slight_smile:

JV16 Power Tools:

For øjeblikket søger Macecraft økonomiske midler til at gøre programmet opensource.

Man kan støtte fundingen her:

Angående jv16 Power Tools 2014:
http://www.macecraft.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=5555

Udvikleren har snydt sig til en mængde US Dollars på diverse funding hjemmesider og er nu flyttet til Thailand.
MaceCraft firmaet er ophørt med at fungere.[del][/del][del][/del]

Sørgelig udvikling, på et ellers godt værktøj. Tror man skal bruge jv16 med stor omtanke - jeg tror faktisk jeg vil undlade at bruge den.