Kan ikke slette alle websidedata på min Ipad

Hvad gør jeg? Havde lånt min iPad ud og fik den tilbage med en masse “sjove” henvisninger. Ville derpå slette, men 4-5 stk. bliver tilbage. Der står f.eks. noget med “cherrylove… 0 byte”
Jeg har ikke selv turde gå ind og tjekke siderne men tror de er sex og dating relaterede. Kan jeg rense min iPad? Jeg har ikke noget antivirus på den.

Der findes ikke antivirus til ipad i almindelig forstand, så det er ok :slight_smile:

Hvis du vil rense alt historik, skal du gå i Indstillinger og vælge Safari. Og der trykke på Ryd historik og data.

Hej Thomas
Det er netop problemet… Jeg har disse 4-5 links stående EFTER, jeg har tømt historik, som du foreslår. Har også modtaget “trusler” om at min iPad var angrebet af virus, som tapper mit batteri. Det er efterfølgende sket ved besøg på helt “normal” Safari side. Hva gør jeg?
PS! Har efterfølgende oplevet at batteriet gik hurtigt ned…fra 95% til 5% på ingen tid.

Ahh, jeg er med :wink:

Du kan enten slå favoritter helt fra (Hyppigt besøge websteder) eller du kan slette hver enkelt i oversigten ved at holde fingeren nede på den og derefter vælge Slet.

Ja, gid det var så enkelt. Det er jo ikke steder, jeg besøger hyppigt. I hvertfald ikke selv. Og så ofte har andre ikke haft min iPad for sig selv.
Men, jeg har forsøgt ALT, også det, du foreslog, og de henvisninger bliver stående tilbage alligevel. Også selvom jeg sletter dem manuelt. De er der lige med det samme, jeg går ind og tjekker min webhistorik… og uden jeg har været inde på siderne.
Der står jo 0 byte efter dem. Men kan de alligevel have “frosset” sig fast i systemet? Jeg har ingen forstand på teknik og iPads i det hele taget. Men det virker besynderligt, og iPaden er også blevet hurtigere til at bruge batteriet (synes jeg ihvertfald). Og ingen af rødderne vil indrømme noget som helst. Så jeg er lidt lost og nervøs for, at skidtet her er blevet ødelagt.

PS! Mener at kunne huske beskeden om truslen om virus kom fra noget i retningen af: mrappstore.com (tror jeg - ihvertfald det med appstore).
Men jeg er hunde nervøs for at gå ind at se, om det findes

Det er ikke virus.

Hvad sker der, hvis du slår Hyppigt besøgte websteder fra i Indstillinger for Safari?

Hej igen
Det har jeg faktisk gjort, efter du skrev det. Samme resultat. De fire sites bliver stående med 0 bytes efter sig. Men nu står norton.com med 208 bytes efter sig også og griner ad mig, når jeg har slettet alle andre sidehenvisninger.
Jeg fatter det ikke - og iPad’en ER altså blevet påvirket på en eller anden måde. Den høvler strøm af sig. Har nu kun 39% tilbage efter at have brugt den til tekstskrivning i notater i ca. 1 1/2 time.
Jeg aner ikke mine levende råd.
Håber, du kan hjælpe med et råd eller en handling.
mvh.

Kan du evt tage et screenshot / billede af, hvad du ser?

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.