Kan mit netværk være inficeret

(Thomas Linnemann) #1

Jeg fik en mystisk opringning i dag som jeg er i tvivl om, hvor vidt det er noget fusk eller om der var hold i det han sagde. Han indtalte på min svarer, at jeg brugte hans internet og at jeg downloade en masse film og andet så hans net var mega langsomt. Først da jeg ville tjekke nummeret opdagede jeg, at det godt nok er et +45 nr, men at der er et enkelt ciffer mere end der plejer her i danmark.

Først tænkte jeg det var noget snyd, men jeg er jo alligevel i tvivl og jeg kan jo lige se den potentielle dårlige situation, hvis det ser ud som om, at det er vores computer der står og downloader noget ulovligt…
Jeg bruger kaspersky internet security, og den har ikke fundet noget.
Den fandt noget for ca 8 uger siden, hvilket jeg tror jeg fik has på, men måske det kan have et sammenhæng.
Nogle råd til hvordan jeg tjekker om om jeg står og downloader noget jeg ikke har kendskab til??
VH Toms

(f-arn) #2

Hej, og velkommmen til :slight_smile:

Det lyder som svindel :persevere:

Hvilket styresystem anvender du :question:

(Thomas Linnemann) #3

Win 10. Og så er der jo diverse android mobiler, ipads osv koblet på nettet også.
Jeg ringede også lige ind til Fullrate som vi har internet hos. De sagde der ikke var noget der så mistænkeligt ud af det de nu kan se/overvåge.

VH Thomas

(f-arn) #4

Medmindre det er en nabos net du er koblet på, kan de se alt der kommer ind i huset :slight_smile:

Hvad fandt den :question:

Har du prøvet at se hvad joblisten fortæller om netaktivitet :question:

(Thomas Linnemann) #5

Er på ingen måde ekspert på området så når jeg kigger joblisten igennem ved jeg ikke helt hvad jeg skal kigge under, men der hvor man kan se netværksaktivitet svinger den mellem 0 og 50 kbps når jeg ikke har gang i noget download , så der tyder det vel ikke på, at der forgår en masse aktivitet.

I forhold til det Kaspersky fandt i marts, synes jeg ikke rigtig jeg kan finde det frem igen. Den vil kun vise mig dette, men mener den kaldte det et bestemt navn , som jeg selvfølgelig ikke kan huske.

Ved ikke lige om uploadet virker.
Men tror mere og mere på at det nok bare var noget hjernedødt telefonfis
VH Thomas

(f-arn) #6

Det Kaspersky viser, er ikke alvorligt. Bare at dit Flash var forældet :slight_smile:

Det ved Jeg ike om man kan kalde det, men jeg tror ikke på at det var rigtigt :wink:

Skal vi lukke tråden :question:

(f-arn) #7

Dette emne blev automatisk lukket 7 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.