Knytte filtype til et program

Hvordan får man windows til at se, at Notepad++ er installeret?
Jeg havde brug for at åbne en .php-fil, og ville sætte Notepad som standard til at åbne, men det kan jeg ikke. Den var sat til at åbne i IE som standard, men jeg kunne få den til at åbne i notesblok.
Jeg har fundet Notepad++.exe, og forsøgt at føje den til mulige programmer at åbne med, men den bliver ikke registreret.
Styresystem Win7.

Er der noget at hente her …

Og her …

Mange tak, vaf, nr.2 link gjorde det. :slightly_smiling_face:

Dette bare til orientering - hvis du kan finde hoved og hale i det -

Jeg tror nu ikke lige det link har noget med knitters problem at gøre. Problematikken i linket er mest relevant, hvis man programmerer c++ med Microsofts Visual-pakker. Det tror jeg ikke knitter gør.

Notepad++ kan ganske vist godt bruges til programmering, men så vil det nok netop typisk være i stedet for de lidt mere udbyggede interfaces som f.eks. Visual.

:slight_smile:

Det har du helt ret i, Ejvind, jeg kan ikke programmere, desværre. Kunne jeg det, så havde min hjemmeside nok set bedre ud, og havde fungeret bedre.
Notepad++ fik jeg råd om at bruge, jeg tror endda det var her i forum, fordi der var nogle filer, jeg ikke kunne læse. Den har jeg været meget glad for. :smiley:

Ærindet, udover det løste problem, som det ikke vedrører, var såmænd blot tænkt til orientering, såfremt det Windows forhold kunne interessere.

Vaf, jeg er meget glad for, at du vil hjælpe mig, det har du gjort rigtig meget i tidens løb. Bliv endelig ved med det! :kissing_heart: :slightly_smiling_face:

Mit indlæg var heller ikke ment som et korrektiv. Men jeg læste dit indlæg, som at du selv var i tvivl om, om det var relevant, og eftersom jeg arbejder lidt med den slags, syntes jeg bare, jeg ville supplere.

Enig med @knitter i, at du gør et rigtig flot stykke arbejde herinde :exclamation:

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.