Lad jer ikke snyde

(knitter) #1

Denne "opkrævning " henviser til et domæne,(eccetasarim.info) der er 11 dage gammelt.
Lad jer ikke snyde.

Iøvrigt får jeg også gennem den sidste uges tid masser af trussels-mails - lidt forskellig ordlyd, men meningen er, at man vil skandalisere mig, hvis ikke jeg betaler - i kryptovaluta. Der må jo være nogen, der bliver skræmt af det, eftersom de bliver ved.

0 Likes

(bwf1409) #2

Syntes aldrig jeg ser noget af den slags skrammel mere - du må være uheldig knitter.

0 Likes

(OracleJMT) #3

Jeg får aldrig, som i nogensinde hverken spam, phishing, eller scam mere. Og det har jeg ikke gjort i over 10 år.

0 Likes

(knitter) #4

Nu gør jeg så heller ikke noget for at undgå spam, tværtimod. Jeg har bekæmpet spammere siden der var noget, der hed BlueFrog, eller BlueSecurity, et israelsk sikkerhedsfirma…
Jeg modtager allermest spam på en samlekonto, “webmaster”, og jeg gætter på, at jeg får meget fordi mit domæne er .com, som mest bruges til forretning, men lige denne er modtaget på min g-mail, og det er jo nok fordi man har fundet det på domæneregistreringen, hvor jeg bruger den mail som kontakt.

Hvis jeg blokerede for modtagelsen af mails, der henviser til sider distribuerede gennem CloudFlare, der er “safe haven for spammers”, så ville jeg nok kun modtage een til to om måneden.

0 Likes

(bwf1409) #5

Aha, jamen så er der jo en “god” årsag :slightly_smiling_face:

0 Likes

(OracleJMT) #6

Det er klart fordi du ejer domæne. Det gør jeg jo ikke. 127* adresser går jo i nul på desktop, hvis man ikke selv opsøger spam, - hvilket er det jeg ikke har gjort i over ti år. :wink:

0 Likes

Tak for advarslen. Jeg oplever heldigvis også at der efterhånden er meget langt imellem disse spams!

0 Likes

(system) lukket #8

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.

0 Likes