Linux installation

Mit forsøg på at installere Linux Mint i dual boot med Win 7 fejlede.

Når jeg kører Linux fra CD’en, så er der ingen problemer, Linux ser fint både drev C og drev F, men når jeg vil installere Linux, så får jeg kun mulighed for at installere på drev F. Det er som om den ikke vil se drev C.

Der er rigeligt med plads på drev C. 340 GB ledig ud af 465 GB.

Der er en lille partition, som jeg ikke selv har oprettet, og jeg gætter på, at det er den, der volder problemer. Hvordan får jeg den væk?
diskh%C3%A5ndtering

Og så fik jeg lige et ekstra problem. Jeg tog et screenshot i linux af mappe/filstrukturen, flyttede det til drev C, og bootede derefter op i win7.
Fejlene ser således ud
ukendt%20filtype

slet-fil

Den lader sig ikke omdøbe, flytte eller slette. :frowning_face:

Jeg tør ikke vejlede om førstnævnte på fjerndistance, da man jo hurtigt kan risikere at få slettet hele harddisken :slight_smile:

Men til det andet, tænker jeg åbenlyst, at en fil på 149 bytes næppe indeholder et screenshot. Der må være gået noget galt enten ved etableringen af screenshottet, eller også i kopieringen til C-drevet. Jeg vil tro, at du skal tilbage til linux for at slette den, og evt. lave en ny.

Tak for dit svar. Jeg har nu fået slettet filen via Linux-disken.
Jeg er bange for, at jeg bliver nødt til at opgive projektet. Der er opstået flere fejl. Nu kan den se C-drevet, men så kommer den med fejlen:
“Der er ikke defineret noget rodfilsystem.
Ret dette fra partitioneringsmenuen.”
Desuden kan jeg ikke få den på nettet, Min forbindelse mellem router og desktop er kablet, men når jeg forsøger at etablere forbindelse siger den “Cable disconnected”, og det kan jeg ikke rette

Jeg har søgt på nettet på begge problemer, men selv om disse har eksisteret i flere år, er der ikke fundet nogen brugbar løsning.

Jeg har flere HDD på 500 GB, så måske kan jeg slette en af dem, så jeg kan clone C-drevet for at eksperimentere lidt.

Jeg kunne godt forestille mig, at det manglende rodfilsystem hænger sammen med, hvad du gjorde her:

…omkring bootflaget. Så, når du har lavet en klon, du kan falde tilbage på, kunne du jo prøve at eksperimentere med at sætte flaget tilbage, som det var oprindeligt.

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.