Live opdatering kan ikke hente de seneste opdateringer fra serveren, prøv venligst senere

(karen123) #1

Hej,
Jeg har den seneste måned haft problemer med windows update, problemet er at Liveopdatering ikke kan hente de seneste opdateringer fra serveren og jeg får besked på at prøve igen senere. det har nu stået på i over en måned.
Når jeg selv sætter windows opdatering til at hente, så downloader den godt nok en opdatering, men i samme sekund den prøver at installere den så slår den fra, jeg får ingen fejlkode, det den prøver på at opdatere er kb2267602.
Jeg har så kørt Foretag fejlfinding af windows update, og får så at vide at de fundne problemer er …Der er registreret en mulig beskadigelse af windows update database… og… Windows update komponenter skal repareres … og …Søg efter ventende opdateringer, men ud for dem allesammen står der at problemet er løst…? og det forstår jeg ikke, for hvorfor kommer den så med de samme registrerede problemer næste gang jeg køre fejlfinding af windows update…

(kenneth nielsen) #2

Prøv at læse det, der står i dette link: https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_10-update-winpc/windows-10-vil-ikke-opdatere/ac6b7e9d-420f-4822-80b9-f7b239884b29?auth=1
det kan være det er løsningen på dit problem.

Mvh. Kenneth

(karen123) #3

Hej,
Jeg har den seneste måned haft problemer med windows update, problemet er at Liveopdatering ikke kan hente de seneste opdateringer fra serveren og jeg får besked på at prøve igen senere. det har nu stået på i over en måned.
Når jeg selv sætter windows opdatering til at hente, så downloader den godt nok en opdatering, men i samme sekund den prøver at installere den så slår den fra, jeg får ingen fejlkode, det den prøver på at opdatere er kb2267602.
Jeg har så kørt Foretag fejlfinding af windows update, og får så at vide at de fundne problemer er …Der er registreret en mulig beskadigelse af windows update database… og… Windows update komponenter skal repareres … og …Søg efter ventende opdateringer… men ud for dem allesammen står der at problemet er løst…? hvis de er løst, hvorfor kommer den så med de samme registrerede problemer næste gang jeg køre fejlfinding af windows update…og hvorfor vil windows update stadig ikke opdatere…? og hvorfor kommer der ikke en fejlkode eller et eller andet som jeg kan forholde mig til, det er som om at windows update bare lader som om at den opdatere men ikke gør det.

jeg har nu prøvet at gøre dette…

1: Windows tasten + S
2: skriv cmd og højreklik på den og vælg Kør som administrator
3: skriv net stop wuauserv og enter
4: skriv rename c:\windows\SoftwareDistribution softwaredistribution.old og tryk enter
5: skriv net start wuauserv og tryk enter
6: skriv exit og tryk enter

jeg har nu kørt windows update og set efter om der er kommet nogle opdateringer, men det er der ikke, den sidste opdatering er fra , 10.01.18., men den opdatering som den stoppede ved er væk, den forsøger ikke at opdatere den mere, i hvert fald ikke lige nu, men nu må vi se…

når jeg køre … foretag fejlfinding - Windows update, får jeg stadig melding om fejl, og at der er ventende opdateringer. Når jeg trykker på …anvend denne rettelse… får jeg fundne problemer…
Der er fundet en mulig beskadigelse af windows update database… og ud for den besked står der… Registreret…neden under står der…
Reparer beskadigelse af Window update database…ikke kørt…
endvidere står der…
Windows update komponenter skal repareres…Rettet…
Reparer Windows update komponenter…Fuldført…
og
Søg efter ventende opdateringer…Rettet…
Download og installer ventende opdateringer…Fuldført…

for mig ser det ud som om at uanset hvor mang gange jeg køre windows update eller foretag fejlfinding - windows update…så sker der ikke noget.

Jeg vil slutte for nu, men vender tilbage når jeg har set om Live opdatering virker og måske en genstart.

“”"“jeg kunne ikke gemme de rettelser jeg lavede i indlægget og blev nødt til at annullere !!”"""
derfor jeg indsætter dem som svar…

(system) #4

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.