Mere end 8 ud af 10 virus-infektioner kommer gennem Java og Adobe

Tjek her hvilke programmer der giver flest sårbarheder, og dermed risiko for farlig malware på computeren. De garvede brugere på Spywarefri ved det godt, men det er vigtigt at alle ved det http://www.version2.dk/artikel/java-og-adobe-staar-69-procent-af-alle-malware-infektioner-i-windows-maskiner-31399

Så opdater opdater opdater. Det er så vigtigt. Mindst lige så vigtigt som gode sikkerhedsprogrammer.

Og der ingen grund til ikke at gøre det. Det lille program Heimdal fra CSIS, klarer det hele helt automatisk https://www.heimdalagent.com/da/home

Godt indlæg forevernewbie.

Det er jo lige netop det jeg har sagt igennem mange mange måneder, men få tror på det og få gør noget ved det - desværre.

Dette har jeg skrevet: http://www.softwareguides.dk/Sikkerhedskursus1.pdf

Jeg har så ofte skrevet at selv de bedste sikkerhedspakker ikke giver den ønskede sikkerhed, hvis man ikke sørger for at adobe reader, java, flash og quick-time (hvis man har den) er opdateret og ældre versioner fjernet. Selvfølgelig skal Internet Explorer være seneste version (IE8 for XP og IE9 for de nyere MS-styresystemer). Både IE8 og IE9 holdes opdateret af MS.

Fint at CSIS nu endelig er kommet på banen. Bedre sent end aldrig. Gad vide om de har læst mine indlæg i tidens løb om samme problem? :lol: Så mangler vi bare at de kommer med noget om konflikterne mellem software og den dårligere sikring det udmønter sig i. Bare vent og se. Det kommer nok. :slight_smile:

Tak Per :slight_smile:

Ja, du har sagt det mange gange, men syntes godt at det kan gentages, og pensles lidt ud, med mellemrum. For det er så vigtigt.

Det har du ret i. Det kan ikke siges tit nok :slight_smile:

Heimdal fandt 2 opdateringer som Secunia PSI havde overset.

Fint nok

jeg er også superglad for Heimdal, jeg kunne sagtens opdatere manuelt, men det spare lidt tid at laden ordne en del af det :slight_smile:

Jeg kiggede lidt på Heimdal da den blev nævnt i forum for et stykke tid siden men da den åbenbart virkede nogenlunde lige så godt som Secunia som jeg hele tiden har brugt, så jeg ingen grund til at skifte. Ser så forevernewbie’s glimrende indlæg om at den opdaterer automatisk og det er guf for en doven hund som mig!

Mit spørgsmål går så på:

Finder den det samme som Secunia? ( læser selvfølgelig hvad Steffen Ernst skriver )

Skal jeg “smide” Secunia ud og erstatte med Heimdal? eller er det en god ide at have begge programmer liggende just in case??

PND, nej, Heimdal opdaterer ikke nær så mange programmer som Secunia. Men den tager de meget væsentlige, som i langt de fleste tilfælde giver problemer. Heimdal er den nemme løsning for de mange, hvor Secunia dækker bredere, men er lidt mere kompleks. Opdaterer dog de væsentlige programmer selv, lige som Heimdal. Jeg har begge kørende uden problemer.

Den er fin forevernewbie. Tak for hurtigt svar.

Hvis Heimdal og Secunia kører problemløst sammen så tror jeg også at jeg giver det et shot!

…Her er en liste lige nu over programmerne,som agenten Heimdal overvåger.

https://support.heimdalagent.com/da/heimdal/forum/read.php?7,32

Tak smog :).

Jeg bør nok lige nævne, at Heimdal ikke giver helt den store sikkerhed som CSIS vil give indtryk af. Det er korrekt at Java og Adobe er dem der giver flest infektioner, men det betyder ikke at andre programmer ikke kan udnyttes. Malwaren gør det at den scanner maskinen for sårbare programmer. Java og Adobe ligger naturligt nok først på listen over programmer der søges efter, og ganske ofte er der gevinst der. Men er de opdateret, så scanner malwaren altså videre efter andre sårbare programmer, og dem er der mange af. F,eks er der mange der bruger medieplayeren Winamp, og den er altså storslem hvad angår sårbarheder.

Heimdal er rigtigt udmærket, og vil forhindre mange infektioner, men vil man være bedre sikret, så er det Secunia PSI man skal bruge.

men vil man være bedre sikret, så er det Secunia PSI man skal bruge.

…Lige præsis :coolsmirk:

Ja, var det regelmæssigt opdateret.

Lidt i for “små sko”_indlæg … og velkommen til. Det var så Din debut.

Debut og rødt kort i samme hug, flot spammer!

Brugeren Overstreet er smidt ud, vi gider ikke se på reklamer i dette forum.