Microsoft Word blev til Word Pad

Mine Word-filer bærer lige pludselig betegnelsen DOCX på skriveordet og er faktisk i Word Pad. Men når jeg klikker på start finder jeg dog Microsoft Word som sædvanlig - dog: når jeg har skrevet og gemmer, gemmes dokumentet som DOCX. En anden bruger har ikke problemet og en nyoprettet bruger heller ikke.

0 Likes

Glemte lige: når jeg højreklikker på skrivebordet for at oprettet et Word-dokument kan jeg se teksten Microsoft Word-dokument, men ikonet til venstre er ændret.

,

0 Likes

(bwf1409) #3

Mig bekendt er DOCX en MS Word fil, af nyere dato - hvor ældre Word filer hedder DOC. Word Pad afløste Write i sin tid. Du kan jo selv definere i Word om dokumenterne skal gemmes som gammelt DOC format eller DOCX.

0 Likes

Det vigtige er vel, at ændringen - beskrevet i mit første indlæg her - kun forekommer hos een bruger, men ikke hos den anden og heller ikke hos den nyoprettede. Ser man i hovedet af det åbnede dokument, står der direkte “Word Pad” og desuden angives i en meddelelse, at: “Word Pad understøtter ikke alle funktioner i dette dokuments format. Noget af indholdet mangler måske eller bliver vist forkert”. Så noget er der galt. Hvis jeg gemmer et Word-dokument netop som et sådant, optræder det dernæst på skrivebordet som DOCX og når jeg åbner igen: med ovenstående resultat.

0 Likes

(bwf1409) #5

Jeg er gået sukkerkold, men håber du finder en løsning.

0 Likes

(system) lukket #6

Dette emne blev automatisk lukket 30 dage efter det seneste svar. Nye svar er ikke længere tilladt.

0 Likes