Nyt forum 16.04.09

Kære alle!

Vi regner med at skifte forum-software fra morgenstunden torsdag den 16.04.09.

Alle brugere kan logge ind med samme information som tidligere. Der vil dog være en nedetid indtil skiftet træder i kraft på alle DNS servere rundt omkring i landet/verden.

Alt data bliver eksporteret og importeret til det nye forum - bortset fra signaturer og medlemmers billeder.

[:X][:X]

Om 2 dage. Fedt, det glæder jeg mig til [:D]

Tidsplanen (som selvfølgelig ikke er skudsikker) ser sådan ud:

1. Luk gammelt forum ned. 07:30

2. Luk nyt forum ned. 07:45

3. Flyt DNS. 08:00

4. Eksporter hele databasen 08:15

5. Importer hele databasen 08:30

6. Importer alt ved scripts 08:45

7. Optimering af databasen 10:00

8. Diverse optællinger i databasen 10:10

9. Åbn nyt forum 10:30

Hvornår lige præcis DU kommer til at se ændringerne afhænger af, hvor hurtig din internetudbyder opdaterer deres DNS (navneserver).

Husk at få Tegnkodningen korrekt :wink:

Denne flytning gik hurtigere end ventet.
Allerede kl. 08:30 kunne jeg logge ind på den nye side.

Det ser rigtig fint ud, ThomasA. :slight_smile:

Nu starter det (store) arbejde med at rette det hele til.
Forhåbentlig bliver det ikke alt for omfattende.

Men “Tommelfingeren op” herfra. !!!

Også tommel op herfra :coolsmile:

Også tomlen op herfra.

Jeg er også imponeret, især når jeg får fundet ud af alle krinkelkrogene. :slight_smile:

Jeg vil på forhånd undskylde, hvis nogen bliver overset, eller kommer til at vente længe på et svar.
Vi gør hvad vi kan, men hvor utroligt det end lyder er ikke engang jeg ufejlbarlig :wink:

Synes det ser rigtigt godt ud, både forum, og den nye forside. :slight_smile:

Det eneste jeg kan sætte en finger på, er dropdown menuerne. Jeg er ikke så vild med farven, og at der er en ramme rundtom.:wink: (men det er en bagatel)

Men det er helt klart en forbedring af design hele vejen rundt. :slight_smile:

Er der forresten mulighed for at gøre så der ikke automatisk er flueben i “Informer mig via email, når der bliver skrevet i denne tråd” ? :slight_smile:

(test, skulle lige se om man stadig kan rette i indlæg man har lavet)

Lasse88 ->

Til dit spørsmål, har vi haft den diskussion i intern kategori, for et par år siden, og blev enige om at fluebenet skulle være der. Ellers ville der være nogen der ikke fik sat fluebenet, med deraf efterfølgende “brok” over at de ikke fik mail. Så, det er lidt Pest eller kolera :roll:

[quote author=“Magic TeamSpywarefri” date=“1239922628”]Lasse88 -]

Til dit spørsmål, har vi haft den diskussion i intern kategori, for et par år siden, og blev enige om at fluebenet skulle være der. Ellers ville der være nogen der ikke fik sat fluebenet, med deraf efterfølgende “brok” over at de ikke fik mail. Så, det er lidt Pest eller kolera :roll:[/quote]

Men der kunne vel gøres så man i Personlige Indstillinger, kunne slå det fra? :slight_smile:

Skide lækkert forum med det nye design :smiley:

Synes bare der mangler en ting som ved det gamle forum.

Man skal nu logge ind for at skrive svar. Før kunne man bare vælge skriv svar, og så logge ind.

Men det er selvfølgelig en småting. Ikke noget der sætter så høj prioitet hos mig.

Men ellers, 5 ud af 5 stjerner til det ny Spywarefri Forum :wink:

Tillykke skal det også lyde fra lille jeg.
Der er nok et eller andet,der lige skal rettes til.
Men når man har været lidt ude i krogene,ser det helt fint ud.
Der kan nok være et par børnesygdomme,som der skal kureres.
Men det skulle det vel ikke være problemer med,når man tænker på,hvilke medarbejdere der er her.
Så et 11 tal,med pil op,kan det blive til,når jeg skal vurdere det nye forum.

Kan anbefale,at man lige følger med i Sanders tråd.

Måske kunne I når tiden tillader det gennemgå reglerne for brug af Forum.
Det der lige springer i øjnene på mig er det ikke er tilladt brugere at lægge svar i “Spyware analyse kategorien”.
En præcisering kunne måske være godt da det vel d.d. er " Rensning" ?
Eller er det bare mig der er krakiler ? :slight_smile:
God Weekend til alle.

Som jeg som bruger jeg læser reglerne for indlæggelse af logs:

Regler for brugen af forum:

1. Det er ikke tilladt andre brugere end medlemmer af TeamSpywarefri, at vejlede brugerne af Spywarefri’s forum i brugen af ComboFix, DDS, HijackThis og lignende analyseprogrammer. Disse programmer kan med en forkert vejledning være ødelæggende for en computers funktioner. Vi vil derfor bede vore brugere om
  • ikke at lægge indlæg i “Spyware analyse kategorien” med mindre tråden frigives af supporten

• ikke at lægge indlæg i tråde i andre kategorier, hvor logs indgår i spørgsmålet med mindre tråden frigives af supporten.

Det er ikke tilladt vore brugere at kalde logs ind til et tjek. Vi opfordrer vores spørgere, til at se bort fra svar i logs, som ikke er lagt fra en af TeamSpywarefri´s eksperter.

Som det fremgår af reglerne er det forbudt for os almindelige brugere at blande os så længe en logløsning/rensning af computeren foregår, uanset om den foregår under “Spywareanalyse-kategorien” eller en anden kategori (som f. eks. Andet) Når “spywareanalysen” er ovre - og tråden givet fri (måske ikke altid, der lige gives udtryk for at tråden er fri, så spørg lige i starten om det er iorden med indlægget!) - må du gerne komme med dit indlæg. Det gælder også for Spywareanalyse kategorien.

Så burde du være på den sikre side.

Sådan har reglerne så vidt jeg husker hele tiden været, så længe jeg har været briger/medlem.

Ja der bør stå “fora under kategorien Rensning”.

Logløserne vil gerne have lov til at køre deres fremgangsmåde igennem før andre tager over, da det kan virke forvirrende på både spørgeren og logløseren når der dukker en anden vejledning op ind imellem logløserens vejledning, altså når han nu lige havde en fremgangsmåde som han mente kunne “redde” spørgeren. :wink:

Men jeg tror nok vi bør kigge på at når logløseren har kørt sin procedure og problemet stadig ikke er løst så bør vi huske at gi’ grønt lys. Det har vi nok ikke været for flinke til.

Den regel skal vi lige have omformuleret.
Men essensen i det er at i samme øjeblik der er en log, eller vi har bedt om en, så er tråden “låst” til os, er det ikke tilfældet er der nogenlunde frit slag, selvfølgelig kun hvis man har noget at bidrage med, men det plejer ikke at være et problem. :slight_smile:

Siden bliver ikke vist korrekt øverts og nederst, hvis du gør browservinduet mindre, så du skal scrolle fra side til side.